"הבית היהודי הרימו יד בתורה"

צביעות דתית: חוק הגיוס אושר בתמיכת איילת שקד

ועדת שקד אישרה הבוקר (רביעי) סופית את החוק לגיוס לומדי התורה, הכולל גם את סעיף הסנקציות הפליליות • יו"ר הוועדה ח"כ איילת שקד מ"הבית היהודי" תמכה בסעיף הסנקציות - למרות הבטחותיה • אטיאס: "הבית היהודי הרימו יד בתורת משה" • פרוש: "חורבן הבית יירשם על שם הבית היהודי" (חרדים, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הצבעה בוועדת שקד (צילום: פלאש 90)

גזירות הגיוס: הוועדה לשוויון בנטל בראשות ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) אישרה הבוקר (רביעי) באופן סופי את סעיף הסנקציות הפליליות בחוק הגיוס חדש, שיקבע כי תלמידי הישיבות הקדושות יחשבו במדינת ישראל כעבריינים פליליים ויושלכו אל מאחורי סורג ובריח.

הוועדה הצביעה ואישרה הבוקר בפעם השנייה את סעיף הסננקציות הפליליות לאחר שח"כ מוטי יוגב הגיש בסיום ההצבעה הקודמת רוויזיה ובקש הצבעה חוזרת.

בהצבעה הקודמת חברת הכנסת איילת שקד נמנעה מלהצביע בכדי לנסות ולהראות לציבור החרדי כי גם היא מתנגדת לסנקציות הפליליות, חברי הכנסת החרדים טענו אז כי מדובר בצביעות מופגנת, והבוקר מתברר כנראה כי אכן הם צודקים.

שקד הצביעה נגד הרוויזיה של מוטי יוגב, כך שבהצבעתה היא תמכה בהטלת הסנקציות הפליליות, זאת למרות הבטחותיה החוזרות ונשנות בפני הציבור החרדי.

כזכור, בסיום הדיון בו אושרו לראשונה הסנקציות הפליליות, הגיש ח"כ יוגב את הרוויזיה. בלשכת שקד, ביקשו להחניף למגזר החרדי ולקחו לעצמם קרדיט כאשר הוציאו הודעה בה נכתב: "שקד ויוגב הגישו כעת רוויזיה", זאת למרות שיוגב היה היחיד שהגיש את הרוויזיה, והבוקר, שקד הצביעה נגד הרוויזיה שלטענתה היא עצמה הגישה.

בכל החודשים האחרונים, טענה שקד שוב ושוב כי היא מתנגדת לסנקציות הפליליות, אך כאמור הבוקר היא תמכה בהם.

חבר הוועדה מטעם ש"ס, ח"כ אריאל אטיאס אמר ל"כיכר השבת" כי "ברית לפיד בנט להרס עולם התורה שהתחילה בהקמת הממשלה שוברת שיאים של צביעות ורדיפה של עולם התורה".

"הבית היהודי הרימו יד בתורת משה בחוק שקובע שלימוד תורה זו עבירה פלילית שדינה שנתיים מאסר", תוקף ח"כ אטיאס.

"מאות האלפים שהגיעו לעצרת וקידשו שם שמים ינצחו גם את החוק המביש הזה", הוא מוסיף.

"חורבן הבית יירשם על שם הבית היהודי" (צילום: פלאש 90)

חבר הוועדה מטעם 'יהדות התורה', ח"כ מאיר פרוש תקף את 'הבית היהודי' ואמר כי "חורבן הבית יירשם על שם הבית היהודי שהובילו את הוועדה לחוק הגיוס בכפייה עם כל הסעיפים הדרקונים נגד עולם התורה".

מ"הבית היהודי" נמסר בתגובה כי "החוק נוסח ברגישות ובהקשבה לכלל צרכי החברה, תוך מתן דגש על חשיבות היציאה לעבודה, הגיוס לצבא ולימוד התורה. החוק מיטיב עם כל קבוצות האוכלוסייה בכך שהוא מקטין את חוסר השוויון בנטל ומאפשר לאוכלוסיה החרדית הזדמנות להשתלבות בחברה הישראלית".

"מפלגת הבית היהודי דאגה, בהובלת ח"כ איילת שקד, לעגן בחוק את השמירה על עולם התורה לגווניו", אמרו בבית היהודי שתמכו בסנקציות הפליליות נגד תלמידי הישיבות הקדושות בארץ ישראל.

מוקדם יותר, אישרה ועדת הכנסת כי בשבוע הבא ביום שלישי יחל הדיון במליאת הכנסת בקריאה ראשונה ושניה בחוק הגיוס החדש הכולל את סעיף הסנקציות הפליליות בהוראת ראש הממשלה ביבי נתניהו.

הדיון יחל ביום שלישי בשעה 11:00 בבוקר ויימשך במהלך היום כאשר ההצבעה עצמה תתקיים ביום רביעי למחרת בשעה 10:00 בבוקר. הזמן להצבעות הוקצב לשעתיים בכל הצעה ומספר ההצעות השמיות הוגבל ל-4.

עיני המגזר החרדי יהיו נשואות למשכן הכנסת בכדי לראות האם חברי הכנסת של המפלגה הדתית, 'הבית היהודי', ישתפו פעולה עם בנימין נתניהו, יאיר לפיד ונפתלי בנט ויצביעו בעד החוק או שמא יקיימו את הבטחתם ולא ירימו את ידם נגד תורת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר