כת לב טהור: תשעה מבני הקהילה ניסו להימלט והנתפסו

שלטונות ההגירה בקנדה עצרו תשעה מחברי כת לב טהור בחשד שניסו להימלט למקסיקו ולגואטמלה, לאחר שרכשו כרטיסים רק בכיוון אחד. בפנים: תיעוד נדיר מחיי הכת (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מהניג הכת (צילום: "לב טהור")

התפתחות בפרשת כת לב טהור: אמש (רביעי) עצרו שלטונות ההגירה בקנדה 9 מחברי הקהילה בחשד שניסו להימלט למקסיקו ולגואטמלה, זאת לאחר שרכשו כרטיסים רק בכיוון אחד.

השלטונות השיבו את שלושת הגברים וששת הילדים לטורונטו ולא אישרו את יציאתם לאחר שלדבריהם לא מסרו סיבות טובות ליציאתם המפתיעה.

יצוין כי לא ברור האם לתשעה יש קשר ישיר לאותם משפחות המואשמות בהתעללות בילדיהן.

במקביל חוששות הרשויות בקנדה כי חלק מהילדים הצליחו להימלט ובעקבות כך הודיעו אמש על דחיית הערעור בעניינם של 13 הילדים אותם חייב בית המשפט באונטריו להעביר למשפחות אומנה במחוז קוויבק מקום מגוריהם הקודם זאת לאחר שעל פי החשד עברו התעללויות והזנחה.

מנהיגה הרוחני של הקהילה הרב שלמה הלברנץ נתן בימים האחרונים ראיון מקיף לכלי התקשורת בקנדה בו הצהיר כי אין כל מקרים של אלימות כלפי ילדים בקהילה הסגורה.

כתבת הערוץ נכנסה באורח נדיר למבני הקהילה ושוחחה עם האברכים והילדים כשלסיום קיימה ראיון נדיר עם האדמו"ר בעצמו.

במקבי, בעקבות החשש כי חלק מהילדים שבעניינם מתנהל המשפט)הוברחו מחוץ למדינה, "פשטו" אמש כוחות משטרה בליווי עובדים סוציאליים על בתי חלק מחברי הקהילה במחוז אונטריו ככל הנראה במטרה לאתר את הילדים. השוטרים הציגו צו בית משפט המתיר להם לערוך חיפושים בדירות אולם סרבו לומר מהי מטרת בואם.

בקהילה מדגישים שוב כי מדובר ברדיפה של ממש כנגד מאות משפחות חפות מפשע שכל מטרתם להעניק חינוך יהודי ערכי לילדיהם ללא התערבות זרה. "כל הטענות על אלימות והתעללות הינם המצאה חסרת שחר ומזימה ציונית", אמרו גורמים בכירים בלב טהור.

צפו: תיעוד נדיר מחיי הכת

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר