בפורים: דיון בבג"ץ על פתיחת ה'סינמה סיטי' בשבת

הדיון בבג"ץ על פתיחת מתחם ה'סינמה סיטי' בירושלים בימי שבת קודש יתקיים ביום ראשון הקרוב - חג פורים. בהוראת הגר"ח קנייבסקי לא תוגש בקשה לדחות את הדיון (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מתחם ה'סינמה סיטי' החדש (צילום ארכיון: פלאש 90)

הדיון בבג"ץ על פתיחת מתחם התרבות 'סינמה סיטי' בירושלים בימי שבת קודש יתקיים ביום ראשון הקרוב - חג פורים, ולא תוגש בקשה לדחותו למועד אחר, זאת בהוראת מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי.

היום (רביעי), היה אמור להיערך דיון בבג"ץ אך הוחלט לדחותו ליום ראשון הקרוב בעקבות פטירתו של השופט בדימוס אדמונד לוי.

ההחלטה, שלא לבקש דחיית הדיון למועד אחר התקבלה לאחר שהבוקר (רביעי), ישראל קלרמן, סגן ראש עיריית ירושלים (יהדות התורה) נועץ במרן הגר"ח קניבסקי, האם לדחות את הדיון שנקבע ליום הפורים. הרב הורה להשאיר את הדיון ביום הפורים "הידוע כיום נשגב לישועות".

כמו כן, הורה הגר"ח קנייבסקי לנציגים החרדים להצטרף כמשיבים לעתירה בבג"ץ, בנוסף לעיריית ירושלים. הנציגים המשיבים - יוסי דייטש מ"מ ראש העיר, ישראל קלרמן סגן ראש עיריית ירושלים, אליעזר ראוכברגר ויעקב הלפרין.

בשיחה עם "כיכר השבת", פונה ישראל קלרמן, סגן ראש עיריית ירושלים אל סיעת אגדות ישראל בכדי שישתתפו אף הם כשמשיבים בעתירה: "עכשיו כשראינו שכל הסיעות הצטרפו אז חשבנו שנכון שסיעת אגדות ישראל בעירייה תצטרף כמשיבה, אחרי התייעצות עם מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי. לא ייתכן שיהיה חילול ד' שכל הסיעות החרדיות הצטרפו ואנחנו לא".

אליעזר ראוכברגר, חבר מועצת עיריית ירושלים, הגיב בשיחה עם "כיכר השבת" לעניין העתירה ואמר כי "אולי כעת, אחרי ששופטי בג"ץ באו על סיפוקם בחקיקת חוק הגיוס שהופך את לומדי התורה לעבריינים, הם יגלו התחשבות בחגי ישראל ולא יקבעו דיון בפורים".

טרם הכרעתו של מרן הרב קנייבסקי, תהה ראוכברגר מדוע בית המשפט הורה לקיים את הדיון בעיצומו של חג הפורים: "נכון שבירושלים פורים הוא ביום שני, אבל עם ישראל כולו חוגג את פורים ביום ראשון, ויש הרבה ירושלמים שמשתתפים בשמחה של כלל עם ישראל. אולי בג"צ לא שמע על פורים, אבל עם ישראל כן. אז כדאי שבג"צ ירד קצת אל העם, ולא רק בנושא זה. אם בג"צ היה עם העם ולא מנותק, הוא לא היה מתבזה אתמול בבית שמש".

נזכיר כי בעקבות בדיקת אתר "כיכר השבת" שהעלתה כי מתחם התרבות סינמה סיטי דורס ברגל גסה את קדושת השבת בבירה, הוחלט לפני שבוע ימים לבטל את ההקרנה שצפויה הייתה להתקיים בשבת.

נציג החברה דאג לעדכן את אחד הלקוחות כי ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הורה לבטל את ההקרנות שהיו אמורות להיות מוקרנות תוך חילול שבת: "אני מתקשר מכיוון שראיתי שקניתי כרטיס והיום ניר ברקת נתן לנו הנחייה מפורשת שאין להקרין סרטים אשר גולשים לשעות שבת", אמר הנציג והוסיף: "הייתה אמורה להיות הקרנה, אפשר היה לקנות כרטיסים פשוט ניר ברקת הגיע היום למתחם ונתן לנו הנחיה לבטל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר