המנצח הגדול של הבחירות בית שמש: ח"כ מאיר פרוש

המנצח הגדול של הבחירות בבית שמש, הוא לא אחר מאשר ח"כ מאיר פרוש, שלא רק שהסיר את עננת הזיופים מעל ראשו אלא גם הצליח להגדיל את כוחה של סיעתו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ מאיר פרוש (צילום: פלאש 90)

בשנה האחרונה מאז עלייתה של ממשלת נתניהו-לפיד-בנט שבחרה להחרים את הציבור החרדי, ידע המגזר הרדוף בראשות נציגיו רק גזירות ובעיות. כמעט כל יום קללתו היתה מרובה משל קודמו, ונדמה כי השלטון הצליח לשבור שיאים של עצמו בפגיעה משומנת ומאורגנת במוסדות התורה ובעולם החרדי שחש כולו תחושות של מצוקה וזעם חסר תקדים.

לאחר השיאים שבקיצוץ תקציבי הישיבות, ההתערבות בתכני החינוך, הפגיעה במשפחות מרובות הילדים, ועל הכל עולה גזירת גיוס בני הישיבות והסנקציות הפליליות הגיעה גם התערבותו המיותרת של בית המשפט בבחירות בבית שמש כשקבע באורח חסר תקדים כי בשל כמה עשרות זיופים בודדים הרי שיש לקיים בחירות חוזרות בעיר.

לכולם היתה ברורה המטרה האמיתית והיא רצונו של בית משפט העליון למוטט את ההצלחה החרדית היחידה שהושגה ברוב דמוקרטי ולהמליך בכוח את המועמד החילוני בבית שמש.

הציבור החרדי כעס וזעם אך בעיקר הפנה אצבע מאשימה נוקבת פנימה אל תוך הבית, לאלו שלפי בית המשפט היו אשמים בזיופים ובהגדלת כוחם הפוליטי בדרכים בלתי חוקיות כשהכוונה הייתה לסיעת 'כח' של שלומי אמונים שגרמה על פי האשמה בעקיפין לבחירות החוזרות.

אמש (שלישי) התהפך הגלגל והתברר לכולם כי האשמות הללו היו עורבא פרח ומי שיצא המנצח הגדול של הבחירות בבית שמש הוא פטרונה של 'שלומי אמונים' ו'כח', חבר הכנסת מאיר פרוש, שהוכיח שוב בפעם המי יודע כמה כי מוקדם להספיד את התנועה בראשותו וכי פעיליו יודעים לקיים מערכות בחירות משומנות ומועילות.

בשבועיים האחרונים, זוכה הציבור החרדי למין עדנה ורוח חיובית חדשה. זה החל באחדות המופלאה של כינוס שלושת מועצות גדולי וחכמי התורה נגד גזירת הגיוס, המשיך בעצרת המיליון בה השתתפו כל בני היהדות החרדית לצד שומרי המסורת וקידשו שם שמיים ונמשך גם בשיתוף הפעולה הפוליטי הנדיר והמקורי עם סיעות האופוזיציה שהתגלה כהצלחה גדולה.

אמש, הבחירות בבית שמש, היו המכה בפטיש כאשר שוב הוכיחה האחדות החרדית את עצמה והמליכה מחדש את משה אבוטבול לראשות העיר.

אין ספק כי מדובר בניצחון של כל הציבור החרדי, ובראשם אדריכלי הניצחון אריה דרעי, יעקב ליצמן, משה גפני שפעלו בהוראת גדולי ישראל אך לצד זאת גם אין ספק כי מאיר פרוש הוא המנצח הגדול.

עננת הזייפנים החרדים שריחפה מעל תנועת 'שלומי אמונים' בחודשים האחרונים נמוגה כלא היתה כשהתברר כי סיעת 'כח', ללא הזיופים, הגדילה את כוחה ב-951 קולות.

בנוסף התגלו "הגייסות של פרוש" כבעלי כח פוליטי ציבורי משמעותי (תרתי משמע) כשהם עוברים כל כולל וישיבה, בית בית, בכדי להביא את המצביעים לקלפי זאת מול התמודדות קשה אל מול הסיעות הוותיקות אגודת ישראל ודגל התורה כשהם מוכיחים יכולות ארגוניות מרשימות.

מעל הכל מתברר כי קולותיהם של אנשי החסידויות הקטנות וחוגי הקנאים עליהם הפעיל פרוש את כל "המנופים" האפשריים בכדי להוציאם להצביע, לצד התמיכה שהשיג מקהילת חב"ד בעיר, הם אלו שהכריעו בסופו של דבר את עתידה החרדי וצביונה התורתי של העיר בית שמש וגרמו לבחירתו מחדש של משה אבוטבול.

בשיחה עם "כיכר השבת", אומר ח"כ מאיר פרוש כי "בכוח האחדות בין כל הסיעות החרדיות בבית שמש, זכינו לקדש שם שמים ולתת תשובה חדה וברורה לבג"ץ, ולכל מצרי צעדיהם של הציבור החרדי אחת ולתמיד".

"אני שמח שכל ההשמצות התגלו כעורבא פרח", אומר פרוש, "לא רק שסיעת 'כח' לא ירדה בכוחה אלא אף הוסיפה כמעט 1000 קולות, זאת בעבודה קשה ומאומצת, וסייעה להגדלת כלל הכוח החרדי במועצת העיר".

"זה המקום להודות לכל הפעילים והמסייעים ולאחל הצלחה לשני הנציגים שלנו שימשיכו לפעול ולעזור לכל תושבי העיר מכל החוגים והקהילות ללא יוצא מן הכלל", אומר פרוש לסיום כשחדוות הניצחון נשמעת מקולו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר