שרת הבריאות יעל גרמן נגד ההלכה היהודית

שרת הבריאות, יעל גרמן, התנצלה על כך שבית חולים העדיף "שיקולים הלכתיים על פני מצבה של מטופלת". גרמן ביקשה הבהרה מביה"ח מדוע העדיפו את השיקול ההלכתי (חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
שרת הבריאות יעל גרמן (צילום: פלאש 90)

שרת הבריאות, יעל גרמן (יש עתיד), לא מבינה מדוע יש צורך להעדיף את השיקול ההלכתי על פני טיפול רפואי - שאינו מציל חיים.

השרה התנצלה במליאת הכנסת על מקרה בו בית החולים "אסותא" דחה הפלת עובר זאת מכיוון שאין בחדר הניתוח מערכת למניעת טומאת כהנים, כאשר בחדר לא היה פתח ליציאת נשמת העובר.

כאמור, שרת בריאות תקפה את בית החולים, התנצלה על המקרה ואמרה: "אנו במשרד הבריאות מצרים, מצטערים, ומתנצלים על עוגמת הנפש שנגרמה למטופלת. אני סבורה שבית החולים אסותא לא פעל כשורה, והעדיף את השיקולים ההלכתיים על מצבה האישי של המטופלת".

גרמן הודיעה כי הנחתה את מנכ"ל המשרד "לדרוש הבהרה מבית החולים, המחויב קודם כל בטיפול נאות והולם במטופליו, בוודאי במצב רגיש מעין זה". לדבריה, "על בית החולים היה למצוא פתרון לסוגיה, ולא דחיית הטיפול האמור".

בחדרי ניתוח אחרים בבית חולים, תלוי שלט על הדלת המעיד על כך שבמקום מותקנת המערכת למניעת טומאת כהנים. "במקום זה מותקנת בדלתות מערכת למניעת טומאת כוהנים. כשהנורה דולקת מעל הדלת לא ניתן לפתוח אותה. אנא המתינו בסבלנות עד שהנורה תיכבה" נכתב בשלטים.

המקרה נחשף בחדשות 2. מבית החולים אסותא נמסר אז בתגובה: "מתוך רצון לכבד את המגזרים השונים הבאים בשעריו, בית החולים מחויב לשמירה על כללי טהרת כוהנים. לכן, ההפלות מבוצעות על פי כללי ההלכה ובאזור ייעודי, וזאת על מנת לאפשר לכוהנים להסתובב באופן חופשי בבית החולים".

לדברי בית החולים, "מפאת רישום לא מדויק של התהליך ביומני חדר הניתוח, עצם קיומה של ההפלה במתחם חדרי הניתוח אושר בטעות. מיד עם היוודע הטעות ברישום הוצע למטופלת לבצע את ההליך למחרת במקום המיועד לכך בבית החולים. אנו מצרים ומתנצלים על עוגמת הנפש שנגרמה למטופלת, אולם חשוב להדגיש כי דחיית התהליך לא סיכנה בשום שלב את בריאותה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר