ניצחון לחרדים: הסינמה סיטי ייסגר בשבת?

הפרשה שהתחילה בעקבות חשיפת 'כיכר השבת' כי מתחם הסינמה סיטי החדש פתוח בשבת הוכרעה לעת עתה בבית המשפט העליון • ההכרעה הזמנית ניצחון לחרדים (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
סינמה סיטי (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

בית המשפט העליון בירושלים דן הבוקר (ראשון) יום הפורים על פתיחת מתחם התרבות 'סינמה סיטי' בירושלים בימי שבת קודש. נציגי הציבור החרדי בעירייה ונציגי מתחם התרבות כמו גם נציגי משרדי האוצר השתתפו בדיון.

נציגי החרדים דרשו כי מתחם התרבות המדובר ייסגר בשבתות ובחגים ובכך למנוע הפרת סטטוס-קוו עתיק יומין בירושלים שלפיה מתחמים מסוג זה סגורים בשבתות.

בסוף הדיון החליטו שופטי בג"צ כי יש להחזיר את הדיון בנושא פתיחת מתחם התרבות למועצת עיריית ירושלים והיא זאת שתכריע בעניין, זאת לאחר שהודיעו נציגי האוצר ויזמי המתחם רוצים לנהל משא-ומתן.

עו״ד מנחם מושקוביץ שייצג את יהדות התורה אמר בשיחה עם "כיכר השבת": "בית המשפט הבין שכל העתירה איננה משפטית, אלא תלויה ברצון הצדדים אם לפתוח את המקום בשבת או לאו, רק בדיון עצמו הודיעו בעלי הסינמה סיטי שהם מעוניינים לבחון את ההפעלה בשבת, דבר שלא היה עד כה. ובהתאם לכך החליט בית המשפט שהדברים התבררו בין הצדדים ויחזקו להכרעת מועצת עיריית ירושלים".

סביב מועד הדיון התעורר וויכוח הלכתי, האם לבקש את דחייתו למועד אחר. ביום רביעי בשבוע שעבר, ישראל קלרמן, סגן ראש עיריית ירושלים (יהדות התורה) נועץ במרן הגר"ח קניבסקי, האם לדחות את הדיון שנקבע ליום הפורים. הרב הורה להשאיר את הדיון ביום הפורים "הידוע כיום נשגב לישועות".

נזכיר כי בעקבות בדיקת אתר "כיכר השבת" שהעלתה כי מתחם התרבות סינמה סיטי דורס ברגל גסה את קדושת השבת בבירה, הוחלט לפני שבוע ימים לבטל את ההקרנה שצפויה הייתה להתקיים בשבת.

נציג החברה דאג לעדכן את אחד הלקוחות כי ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הורה לבטל את ההקרנות שהיו אמורות להיות מוקרנות תוך חילול שבת: "אני מתקשר מכיוון שראיתי שקניתי כרטיס והיום ניר ברקת נתן לנו הנחייה מפורשת שאין להקרין סרטים אשר גולשים לשעות שבת", אמר הנציג והוסיף: "הייתה אמורה להיות הקרנה, אפשר היה לקנות כרטיסים פשוט ניר ברקת הגיע היום למתחם ונתן לנו הנחיה לבטל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר