המאבק על השבת: החרדים מגיבים

בג"ץ הכריע כי ההחלטה האם בית הקולנוע 'סינמה סיטי' יפתח בשבת - תישאר בידי העירייה, החרדים מרוצים: "מצטערים על ההצגה הפורימית בביהמ"ש" • התגובות (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

החרדים מרוצים: חברי מועצת עיריית ירושלים החרדים שמחו לשמוע את החלטת בית המשפט העליון בירושלים לפיה יש להחזיר את הדיון בנושא פתיחת מתחם התרבות הסינמה סיטי למועצת עיריית ירושלים והיא זאת שתכריע בעניין.

יו"ר סיעת ש"ס בירושלים נתי לסרי הגיב להחלטה ואמר כי: "כצפוי ההחלטה של בית המשפט לדחות את העתירה של סיעת התעוררות ירושלים ולחזור לאישור במועצה. ההחלטה היא עוד דוגמא מוחשית והוכחה ל - "בימים ההם בזמן הזה".

"אין מקום לפרובוקציות ולגלי שנאה מחודשים, הסטטוס קוו והחוק ישמרו בירושלים גם בנושא קדושת השבת. אני קורא לכולם לשמור על הגינות ושיח ציבורי " הוסיף לסרי.

מ"מ ראש העיר יוסי דייטש (אגודת ישראל) אמר כי: "מהדיון עולה, כי גם שופטי העליון מבינים את הרגישות והאיזון הנדרשים בהחלטה שכזו. אני בטוח שגם ראש העיר ימשיך במדיניות השמירה על הסטאטוס קוו בירושלים והמתחם יישאר סגור בשבת".

"נקודה למחשבה" הוסיף מ"מ ראש העיר: "מעניין מאד שעו"ד חביליו שקיבל את אות 'אביר שלטון החוק' שימש כיועץ המשפטי של עיריית ירושלים עת אישרו את החוזה של הסינמה בו נקבע כי המתחם יהיה סגור בשבת ולא רק ששתק אלא היה ממנסחי ההסכם וכיום הוא זועק חמס".

לסיום אומר דייטש כי: "אני בטוח שמועצת עיריית ירושלים לא תלך שולל אחרי מנהיגי 'יש עתיד' שהוכיחו שחוץ מכותרות לא מעניין אותם כלום".

חבר מועצת העיר מטעם 'דגל התורה' אליעזר ראוכברגר אמר כי: "עירית ירושלים התנגדה בעבר ותמשיך להתנגד גם בעתיד לפתיחת הסינמה סיטי בשבת. קדושת שבת קודש לא נתונה למו"מ. הסטאטוס קוו חייב להישמר בירושלים וכך יהיה".

"סינמה סיטי ישאר סגור בשבתות", אמר ראוכברגר .

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר