פירוק עמותת 'לב החינוך': "אנשים צריכים לשבת בכלא"

ועדת העבודה והרווחה קיימה דיון בעקבות מצוקות עובדי המוסד החינוכי-חרדי "לב החינוך", שנמצאת בהליכי פירוק. יו"ר הוועדה אמרה: "אנשים צריכים לשבת בכלא" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
משרד החינוך (צילום: פלאש 90)

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת קיימה הבוקר (שלישי) דיון מיוחד בעקבות מצוקות עובדי המוסד החינוכי-חרדי "לב החינוך", שנמצאת בהליכי פירוק, בהוראת משרד החינוך, בשל הגירעונות הכבדים.

עובדת העמותה, ברכה ויינשטיין, סיפרה בדיון כי "העובדים המשתכרים ברובם שכר זעום העומד על כ-1,500 ש"ח בחודש, לא קיבלו את ארבע המשכורות האחרונות, אך ממשיכים להגיע לעבודה על מנת לא לפגוע בילדים.

רכז מטה ירושלים בארגון "כוח לעובדים", יוני בלבן, אמר כי "בנוסף לא מופרשים כספים עבור העובדים לקרנות פנסיה וקרנות השתלמות. "העובדים הגיעו לפת לחם".

המפרק הזמני של עמותת "לב החינוך", עו"ד חגי אולמן אמר בדיון: "העמותה הגיעה לגירעון של 12 מיליון שקל. עודף ההוצאות לעומת ההכנסות הוא עצום ועומד על מאות אלפי שקלים בחודש. בין היתר הוכנסו לכיתות מורות ורבנים מעבר לתקנים שהוקצו לשם כך. נדרש קיצוץ משמעותי".

מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ מיכל בירן (העבודה) אמרה: "מתוארות כאן עבירות פליליות. אנשים צריכים לשבת בכלא. אפשר לקצץ בתקני העובדים, אבל חייבים לשלם את המגיע להם".

עו"ד אולמן אמר בתגובה כי "יש כלל ברזל חזק יותר, והוא לא להיות גירעוניים". ח"כ בירן: "זו אמירה לא מקובלת. חייבים לפעול על פי חוק".

עו"ד אולמן: "לצערי העמותה שיעבדה את חובותיה לבנק מרכנתיל דיסקונט בשל חוב של שני מיליון שקלים. נפעל בבית המשפט למען קדימות העובדים . גם משרד החינוך מוכן להעביר רק מיליון שקלים עבור צרכי העובדים, בעוד הסכום הדרוש לשם כך הוא 7 מיליון. אם לא יוקצו כספים ולא תהיה התייעלות, העמותה לא תתקיים".

עו"ד אילן שי מהמחלקה המשפטית במשרד החינוך אמר כי "העמותה היתה צריכה להפעיל את מוסדותיה בהתאם לתקנים שהקצה משרד החינוך . יש לבחון איך ניתן להבריא את העמותה תוך שמירה על זכויות העובדים".

ח"כ בירן סיכמה את הדיון ואמרה: "המדינה מתנהלת על ידי הסתמכות על טוב לבם של העובדים למרות שאינה משלמת להם כראוי ואינה מקיימת את זכויותיהם המינימליות. על המפרקים לעדכן את הוועדה תוך מספר שבועות מה הורה בית המשפט והאם מועברים הכספים המגיעים לעובדי העמותה. הוועדה תפנה למשרד הכלכלה בתלונה על העבירות הפליליות שבוצעו לכאורה על ידי מנהלי העמותה ותדרוש להגביל אותם מפתיחת עמותות נוספות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר