האדמו"ר מבעלזא: "אנו לא זקוקים למדינה ולא לשלטון"

האדמו"ר מבעלזא התייחס במהלך טיש סעודה שלישית למתח בין דת ומדינה כמו גם לגזירת גיוס בני הישיבות ואמר: "אנו לא זקוקים למדינה ולא לשלטון. אנו צריכים בתי מדרש" (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרבי מבעלזא (צילום: באדיבות המצלם)

הגזירות הקשות על עולם התורה והיחס העויין מצד ראשי השלטון במדינת ישראל לציבור החרדי מביאים להתבטאויות חריפות הנשמעות מאת גדולי הדור.

במסגרת דברי התורה שנשא האדמו"ר מבעלזא בפני אלפי החסידים במהלך טיש הסעודה שלישית, התייחס הרבי לסוגיות דת ומדינה ואמר כי "עם ישראל שהוא "המעט מכל העמים" הוא העם הנבחר לה' ולתורתו".

"גם בתוך כחמשה מיליון יהודים בארץ", התבטא האדמו"ר באופן נדיר, יש מיעוט של כחצי מיליון בני תורה ושומרי מצוות. הם התמצית של עם ישראל. הקב"ה בחר בעם ישראל "כי אתם המעט מכל העמים". כך המיעוט שומרי התורה ולומדיה, הם חיל ה'".

"אין אנו זקוקים למדינה ולא לשלטון. אנחנו צריכים בתי מדרש וישיבות", אמר הרבי, והמשיך: "זאת כדי שנוכל להמשיך בעבודת השם, לחנך את ילדינו בדרך ה', לשבת באהלה של תורה ולקיים את התורה ולצפות לגאולה על ידי משיח צדקנו".

"יהי רצון שזכותו של רבי אלימלך מליזענסק שהיום היארצייט שלו, תגן על עם ישראל ועל לומדי התורה מפני כל השונאים הרודפים את היהדות ואת התורה, שלא יצליחו להפריע ללימוד התורה ולקיום התורה, עד ביאת המשיח. ושנזכה לגאולה השלימה על ידי משיח צדקנו". סיים האדמו"ר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר