מנהל ת"ת חכמת שלמה נגד "הפלס": "אנרכיסטים"

כתבה שפורסמה ב"הפלס" על מסיבת סידור בת"ת "חכמת שלמה" בירושלים גררה תגובה נזעמת של המנהל: "עסקני ולבלרי אותו עיתון אינם אלא אנרכיסטים בעלי מידות רעות" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
עיתון "הפלס" (צילום ארכיון: דובי קורן)

הפילוג הליטאי: ביממה האחרונה הופץ ברשתות החברתיות מכתב בשמו של מנהל ת"ת "חכמת שלמה" בירושלים, הרב אברהם שלמה פינזל, בו הוא מוחה על פרסום שנעשה לחיידר שבראשותו בעיתון "הפלס".

פינזל הנחשב למזוהה עם הפלג הירושלמי כותב במכתב המיוחס לו כי למרות שאיננו מגיב למכתבים ולמיילים הרי שהיה חשוב לו המקרה דנן להבהיר את הדברים.

"פרסום הכתבה על מסיבת הסידור בעיתון שאינני רוצה לכתוב את שמו על בלאנק רשמי של הת"ת (מתחיל באות פ' ומסתיים בס') נעשה נגד בקשות דרישות וסיכומים מפורשים שכתבה מסוג זה לא תתפרסם", כותב הרב פינזל, "לא אמור היה להיות קשה לעמוד בסיכום שכזה היות שמלבד שאיני רוצה כתבות בעיתון זה במיוחד, מבחינה אידיאולוגית כתבות על ת"ת חכמת שלמה אינן מתפרסמות באופן מכוון ועקרוני בעיתונים כלל".

"פרסום הכתבה והאופן בו היא נכתבה עם תיאורים", מבהיר הרב פינזל, "נועד להתריס, להרגיז ולהביך, והפרט מעיד על הכלל ומוכיח שוב את כל מה שידוע לכל בר דעת, שעסקני ולבלרי אותו עיתון שכביכול הם הם שומרי ההשקפה הנכונה והטהורה ועומדים על משמר היהדות אינם אלא אנרכיסטים בעלי מידות רעות חסרי אחריות ופועלים לפי הנאות מדומות של הרגע ללא שום אחריות ומחשבה על הצעד אחד קדימה ועל השלכות מעשיהם".

"כמו כן ברור שכבודו של מרן הגר"ש אויערבך שליט"א מעניין אותם כקליפת השום", כותב פינזל, "והם מסוג האנשים שלא ניתן ללכת לקראתם כי אם תושיט להם יד הם ינשכו אותה ולא שייך לסכם עמם כלום כי לסיכומים אין ערך. ובאשר לטענה שהכתבה נכנסה שם בטעות מי יודע מה עוד נכנס שם בטעות".

פינזל ממשיך וכותב: "ואוסיף עוד באשר למה ששאלת: ת"ת חכמת שלמה ככלל ואני באופן אישי בפרט נהנים מאורו וחוסים בילו של האי חכימא דיהודאי הישיש הקדוש רשכבה"ג מרן רה"י הגראי"ל שטיינמן שליט"א מזה כ20- שנה מאז הוקם הת"ת ועל כך שאיני זז בכל מהלך בחיי האישיים והציבוריים ללא ברכתו והוראתו והדרכותיו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א מיותר להרחיב את הדיבור הדברים ידועים לכל".

לבדיקת "כיכר השבת" התברר כי מידי שנה מתקיימת בתלמוד התורה הנחשב לאחד המצוינים והידועים ביותר בירושלים "מסיבת סידור" לקראת סוף החורף זאת בהשתתפותו של הגר"ש אוירבך.

הפעם בשל הרגישות הגדולה ואי הנעימות שנוצרה בשל המחלוקת הפנים ליטאית ביקש הרב פינזל מעורכי "הפלס" שלא לפרסם ידיעה אודות האירוע אולם התברר כי למרות בקשתו המפורשת הרי שהיא נפלה על אוזניים ערלות והידיעה נכתבה מה שהוביל לכעס הגדול בסביבתו.

מנגד, מכחישים בסביבתו של הרב פינזל את כתיבת המכתב אולם מאשרים מנגד את הזעם על העיתון שהוביל למשבר שנוצר. "גם אם המכתב לא נכון הרי שרוח הדברים נכונה גם נכונה והזעם הוא עצום", הם אומרים.

בשיחה עם "כיכר השבת", אומר הרב אברהם שלמה פינזל: "הפלס עשה עוולה כי הם כתבו בניגוד לסיכום. אני משרת את כל הציבורים בחיידר ולא רוצה זאת".

"המכתב לא נועד לצאת החוצה וכתבתי למישהו באופן פרטי ומטבע הדברים התבטאתי בצורה מסוימת שאם הייתי יודע לא הייתי כותב את אותם ביטויים. בכל אופן לא חתמתי עליו והוא לא יועד לצאת החוצה", הוא מבהיר, "מי שירסם אותו עשה גם עוול לא פחות".

ל"כיכר השבת" נודע מגורמים המעורים בפרשה כי מלכתחילה נוהג הרב פינזל כבוד עצום לגר"ש אוירבך. "הוא מחנך את הילדים בחיידר לצעוד לאורם של כל גדולי הדור", הם מבהירים, אלא שלטענתם נוצרה כאן תסבוכת שהיה סיכום ברור שלא יהיה על האירוע פרסום באף עיתון, והפלס הפרו אותו ועל כך הוא כועס.

"לא ייתכן שהם יעשו זאת דווקא לאדם שמעריך ומוקיר את ר' שמואל יותר מכל", הם מדגישים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר