החילונים זועמים: רוב כספי העזבונות הולכים לחרדים

האפוטרופוס הכללי מעניק למעלה מ-50 אחוז מכספי העזבונות שבאחריותו לעמותות חרדיות ודתיות, והדבר מעורר זעם בקרב הציבור החילוני. גלאון: "לא מתקבל על הדעת" (חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
יו"ר מרצ זהבה גלאון (צילום: פלאש 90)

כ-55 אחוז מכספי העזבונות המנוהלים על ידי האפוטרופוס הכללי מגיעים לידי עמותות חרדיות ודתיות. כך עולה מבדיקת "גלי צה"ל".

האפוטרופוס הכללי במדינה אחראי לרכוש העזבון של אנשים ללא יורשים בישראל. הכספים המנוהלים על ידי האפוטרופוס מדי שנה נאמדים בעשרות מילוני שקלים. הכספים מחולקים לאזרחים דרך עמותות, כאשר מי שמחליט לאן ילך הכסף היא ועדת העזבונות במשרד המשפטים.

כאמור, מהבדיקה עולה כי כ-55 אחוז מהעמותות שמקבלות כספים מוועדת העזבונות הן חרדיות או דתיות, כאשר בשנת 2013 קיבלו כ-740 עמותות מענקים מוועדת העזבונות ויותר מ-400 מהן הן עמותות חרדיות או עמותות דתיות.

מהבדיקה עולה כי רוב העמותות הדתיות הנתמכות הן מוסדות דת כמו תלמודי תורה, ישיבות, אולפנות ובתי כנסת.

בעמותת חדו"ש תקפו את החלטות הועדה ואמרו כי "יש במדינה גם נזקקים שאינם דתיים. ההעדפה של מוסדות דת אורתודוקסיים, חרדיים ודתיים לאומיים היא לא פרופורציונלית".

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון,אמרה כי "יש משהו לא מתקבל על הדעת בזה שמשרד המשפטים, שאחראי באופן ישיר על עבודת הוועדה, נותן חסות לאי השוויון בחלוקת הכספים".

לדבריה, "לא רק שמדובר בחלוקה לא צודקת ומפלה, היא גם נוגדת את נוהלי הוועדה, שקובעים במפורש כי יש לתקצב את הכסף בצורה שוויונית".

מנגד, ממשרד המשפטים נמסר בתגובה כי "שרת המשפטים הנחתה לבדוק את הנתונים, שכן היא רואה חשיבות בהרחבת פלחי האוכלוסייה שאליהם מועברים הכספים, בלי לפגוע באי תלותה של הוועדה בקבלת החלטותיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר