איילת שקד:

"אם 10,000 חרדים ישרתו, לא יסתירו מדים בבני ברק"

ח"כ איילת שקד התייחסה לחוק הגיוס ואמרה כי בזמן בו 10,000 חרדים ישרתו בצה"ל, הם כבר לא יזדקקו להסתיר את המדים בכניסה לעיר בני ברק. "התהליך צריך להיות הדרגתי". היא התייחסה לנושא ההתייצבות ואמרה כי רוב החרדים ממשיכים להתייצב לצו ראשון (חרדים, חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: משה בן נעים, למצולם אין קשר לכתבה)

במהלך מפגש שנערך הערב (שלישי) על ידי המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי הרצליה ועסק בגיבוש תפיסת הביטחון, אמרה ח"כ איילת שקד ממפלגת "הבית היהודי" שעמדה בראש וועדת שקד לשיוויון בנטל כי "כאשר יהיו 10,000 חרדים משרתים - הם כבר לא יפשטו את המדים בכניסה לבני ברק".

"מי שחושב שאפשר לגייס את כל החרדים ביום אחד טועה. התהליך צריך להיות הדרגתי. בשנת 2027, כ-30% מגילאי 18 יהיו חרדים. צריך לעשות מה שנדרש כדי לעודד אותם להתגייס, בעיקר בשנים הראשונות" אמרה שקד.

"בין 'יש עתיד' לבינינו היו חילוקי דעות. הם ראו את ערך השיוויון והפן ההצהרתי בגיוס החרדים כחשובים יותר" הוסיפה ח"כ שקד, "ואילו אנחנו ראינו את הפרקטיקה כחשובה יותר מערך השיוויון".

לגבי התועלת של גיוס החרדים לצה"ל, אמרה שקד כי: "תועלת של חייל בנח"ל החרדי זהה לזו של חייל בגולני. אין הבדל מבחינה מבצעית. צה"ל לא פותח ג'ובים של משגיחי כשרות או תפקידים פיקטיביים עבור החרדים, אלא הוא צריך אותם. הצבא צריך לדעת להתמודד מצד אחד עם גיוס חרדים ומצד שני עם קידום נשים".

"המגמה שלי הייתה לעשות לעשות את זה יחד עם החרדים. זאת הייתה האסטרטגיה שלי ולכן חברי הכנסת החרדים גפני פרוש ואטיאס היו שותפים בוועדה. ובגדול עשינו הכל יחד איתם חוץ מהשורה האחרונה של החוק (סנקציות פליליות. י.כ.), אמנם יש פגיעה בערך השוויון אך העדפנו לפעול במשותף וזאת הייתה המטרה".

"יש יעדים שהחברה החרדית צריכה לעמוד בהם כשהמטרה היא שבתום תקופת ההסתגלות יהיו 8,000-9,000 חרדים בצבא" אמרה שקד. "נכון, זה לא מושלם וזה יעדים מדורגים וצריך לדעת לגייס את החרדים".

"בפרשנות שלהם (החרדים י.כ), מי שלא לומד תורה אין בעיה שיתגייס, אבל מי שלומד התורה - היא זאת שמגינה ולכן הם היו מוכנים לסנקציות כלכליות והתנגדו לחוק שירות ביטחון (סנקציות פליליות), אני הצעתי בהסכמה איתם שאם לא עומדים ביעדי הגיוס לבטל את כל ההטבות וחשבתי שזה הכיוון, אולם הגישה של יש עתיד ראתה בערך השוויון ובפן ההצהרתי את העיקר".

"אנחנו כרגע בסיטואציה שהחרדים מתנגדים לגיוס וליציאה לשוק העבודה, אין כרגע עידוד לגיוס וזאת בלשון המעטה, אלא להפך. אבל אני מקווה שבחודשים הקרובים זה יירגע קצת ויש כל הזמן מגעים ביני והצבא לגורמים חרדיים לראות איפה כן ניתן להגיע להסדר ולגייס את מי שלא לומד".

"הם יכולים בקלות לעמוד ביעדים. בשנים הראשונות צריך לשבת יחד איתם ולראות כיצד ניתן לעשות מה שנדרש לעודד את החרדים להתגייס".

שקד התייחסה גם לסוגיית ההתייצבות, ואמרה כי "כרגע הויכוח בתוך העדה החרדית הוא האם להגיע עדיין לצו ראשון, ונכון להיום רוב החרדים מגיעים לצו ראשון, או בעצם כבר עכשיו לעשות קרע עם המדינה ולהחליט שכבר עכשיו לא מגיעים לצו ראשון ואז מי שלא מגיע לצו ראשון הוא בסנקציות פליליות ויכול להיכנס לכלא, וזה דבר שאנחנו מנסים למנוע בשיח ודברים עם ההנהגה החרדית. ונכון להיום החרדים מגיעים ברובם לצו ראשון, הצבא על פי שיקוליו ממיין אותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר