פסק מסעיר

הגראי"ל: אין לסמוך על מורי הוראה שלא מצייתים לגדו"י

החברותא של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן מעיד כי הוא מורה שאין לסמוך על פסיקת מורי הוראה שלא מצייתים לגדולי הדור. הרב משה יהודה שניידר מוסיף ומעיד כי הגראי"ל נשאל גם על אותם מורי הוראה שהתחמקו מלהורות להצביע ליהדות התורה והורה "לחפש רבנים אחרים" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: פלאש 90)

הפילוג בציבור הליטאי: החברותא של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן מעיד כי ראש הישיבה מורה שאין לסמוך על פסיקה של מורי הוראה שלא מצייתים לגדולי הדור.

בימים האחרונים נכנסו עסקני הציבור ומחברי הספר "שואף זורח" המסקר מנקודת מבט רחבה והיסטורית את הסערה בקרב ציבור בני התורה בשנתיים האחרונות וכן את הנהגת גדולי הדור, אל מעונם של מרנן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ושר התורה הגר"ח קנייבסקי שעיינו בספר ושיבחו אותו במאוד.

מרן הגראי"ל אמר בשפת האידיש – "דער אייברשטער זאלל העלפין זאללן געהאלפין ווערין די גאנצע כלל ישראל, זאללן אויס וואקסין נאר צדיקים תלמידי חכמים" - הקב"ה יעזור לכל כלל ישראל שייוושעו ויגדלו רק צדיקים תלמידי חכמים.

המחברים מסרו לו את תוכן הספר ושאלו מה אומר הראש ישיבה על הספר, והשיב: "שיהיה לתועלת שיזכרו שיש הקב"ה, והלוואי שיוסיף חיזוק באמונת חכמים".

בתוך כך מעיד הרב משה יהודה שניידר, החברותא של מרן, כי הגראי"ל שטיינמן מורה לציבור כי אותם רבנים ומורי הוראות שלא צייתו לקול קריאתם של גדולי הדור, אין לשאלם ולסמוך על פסקי הלכות שלהם.

בדבריו, מתכוון הגראי"ל לאותם אלו שלא הצביעו ופעלו למען תנועת "דגל התורה" ומסביר זאת הרב שניידר באומרו כי מאחר שכל כוחו של מורה הוראה הוא מצד "לא תסור", ממילא אם הוא בעצמו אינו מקיים "לא תסור", לא שייך שיהיה על דבריו "לא תסור".

והוסיף הרב שניידר כי אף על אלו שהתחמקו... (והעדיפו שלא להכריע בעד הצבעה ליהדות התורה אך גם לא התנגדו למפלגת בני תורה - י.כ.) נשאל ראש הישיבה ואמר - "לחפש רבנים אחרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר