בגלל אי התייצבות: בחור ישיבה יחגוג את ליל הסדר בכלא

תלמיד הישיבה שנעצר לאחר שלא התייצב כפי שנדרש ממנו בבקו"ם, נשלח ל-20 יום בכלא צבאי. כמו במעצרים הקודמים, גם הפעם הפלג הירושלמי מבטיח הפגנות סוערות (חרדים,צבא)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הפגנה נגד גיוס חרדים, ארכיון (צילום: פלאש 90)

שוב מעצר של בן ישיבה שלא התייצב בלשכת הגיוס: ביום שני האחרון, עצרה המשטרה הצבאית את הבחור אליהו כהן, תושב רובע ט' באשדוד ותלמיד ישיבת נחלת דוד בשכונת הר נוף בירושלים, זאת לאחר שהתברר במהלך חקירה כי הינו עריק.

הבחור שהה באירוע משפחתי בעיר אלעד, ושב לביתו במכונית בה היו גם הוריו ובני משפחתו. במהלך בדיקה שגרתית של המשטרה התברר שהלה דרוש לחקירה ובמסוף המשטרתי עלה שמו כמי שמוגדר כעריק.

לאחר בירור שנעשה התברר כי אליהו כהן לא התייצב בלשכת הגיוס - כהוראת רבותיו, ועל כן נחשב לעבריין. המשטרה הצבאית שהגיעה למקום עצרה אותו והעבירה אותו להמשך חקירה.

הפגנה נגד גיוס חרדים, ארכיון (צילום: ישי כהן)

בשעות הצהריים, החליט בית משפט צבאי לשלוח אותו למאסר של 20 יום בכלא צבאי.

בעקבות כך מתכנסים עסקני הוועד להצלת עולם התורה (הפלג הירושלמי - הפלס) במעונו של מנהיג הזרם הגאון רבי שמואל אוירבך בשכונת שערי חסד בירושלים, בכדי לדון בדרכי המחאה.

כמו במעצרים הקודמים של תלמידי ישיבה שלא התייצבו בלשכת הגיוס, גם הפעם מבטיחים עסקני הפלג הירושלמי כי "לא ניתן שיעברו על כך בשתיקה, נרעיש את כל הארץ"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר