המאבק על השבת בצפת: חילונים וחרדים הפגינו

המאבק בצפת סביב פתיחת הבריכה המחוממת "קאנטרי צפת" בשבתות הביאה את החרדים לצאת שוב ולהפגין ומולם הפגינו התושבים החילונים שמחו על הכפיה הדתית (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

המאבק בצפת סביב פתיחת הבריכה המחוממת "קאנטרי צפת" בשבתות וחגים הביאה את החרדים לצאת שוב ולהפגין, הפעם, בשונה מפעמים קודמות, מולם נערכה הפגנת חילונים בעד פתיחת המקום בשבת.

במהלך ההפגנה נשאו הצדדים שלטי מחאה. אישה חרדית החזיקה בידיה שלט ובו נכתב: "מחלליה מות יומת, השבת בוכה עליכם. שובו בני אהובי", תוך שהיא זועקת שוב ושוב נגד חילול השבת. זעקותיה הפכו לוויכוח קולני בינה ובין קבוצת חילונים.

החילונים מצידם הגיעו עם מספר שלטים בהם נכתב: "נמשיך לשחות בשבת. השבת שייכת לכולם". או "צפת שייכת לכל התושבים".

ביקשנו את תגובתו של רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו אך זה סירב לעסוק בנושא באומרו כי "עכשיו אנחנו עסוקים בקמחא דפסחא ובהכשרות כלים ומטבחים, זה (הבריכה המחוממת - צ.ג) לא מה שחשוב עכשיו. לא מתעסקים בנושא של הבריכה, זה לא מה שחשוב".

יקי כהן אלקבץ, מארגנת ההפגנה החילונית אמרה בשיחה עם "כיכר השבת" כי היא נגד "כפייה דתית", וכי על התושבים לכבד את אורח חייהם של כולם: "אני נגד כפייה דתית. אני מכבדת את הדתיים, אני באה ממשפחה דתית ואותנו חינכו לכבד האחד את השני וכי איש באמונתו יחיה. אל תפריעו לנו אנחנו לא נפריע לכם. אני בעד שלום ולא באה ממקום של מלחמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר