ישראל גליס: "אין פלג ירושלמי, זה קומץ פרחחים"

איש ירושלים, ישראל גליס, תוקף את המפגינים למען שחרור בחור הישיבה סרבן הגיוס. לדבריו, יש לתבוע אותם לדין תורה על הנזקים שגרמו. "אין פלג ירושלמי, אלו פרחחים שמנצלים את בין-הזמנים" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ישראל גליס (צילום: פלאש 90)

בשבוע שעבר נערכו סדרת הפגנות סוערות ברחבי הארץ להן אחראים גורמים חרדים, וזאת בעקבות מעצרו של אליהו כהן, תלמיד ישיבה "עריק" שנעצר במהלך בדיקות שגרתיות של משטרת התנועה. ההפגנות הסתיימו בעקבות שחרורו מהכלא הצבאי.

בהפגנות השתתפו מאות צעירים שהצליחו לעורר כעס בחלק נרחב בציבור החרדי, לא כולם דגלו בשיטת ההפגנות, חלקם סברו כי יש לפעול בדיבור ישיר עם ראשי הצבא.

בין מתנגדי ההפגנות בשכונות החרדיות ניתן למנות את ישראל גליס, תושב וותיק בירושלים. בשיחה עם "כיכר השבת" הוא אומר כי יש לתבוע בדין תורה את המפגינים שלדבריו גרמו לנזק כלכלי לחנויות השוכנות בסמיכות למוקדי ההפגנה.

הפגנה נגד מעצר תלמיד הישיבה (צילום: שלומי כהן)

"יש מישהו שמזוהה עם הפלג הירושלמי שהוא חתום על זה, חתום שמו? אם יש אחד כזה אז אני מציע לוועד שכונת גאולה לא לחכות הרבה, לתבוע אותו בבית-הדין, להביא אותו לדיון ושישלם את כל הנזקים של החנויות".

גליס מבהיר כי חשוב לקיים הפגנות כנגד מעצר תלמיד ישיבה בידי הצבא, אולם לדבריו, יש לעשות זאת מול בתיהם של ראשי הממשל ולא בשכונות החרדיות: "חשוב מאוד לקיים הפגנה נגד מעצר תלמיד הישיבה שקיים את הוראת רבותיו, אבל את ההפגנה הזו היה צריך לקיים מול לשכת הגיוס, ליד הבית של ראש הממשלה ושר האוצר או שר הכלכלה".

"מה אשמים אנשי שכונת גאולה, מה רוצים אותם מפגינים בזה שהם שרפו את הזבל והסריחו את העיר הזאת? מה הם מרוויחים בזה, האם הם שאלו את הרב אויערבך שעומד בראש הפלג הירושלמי הזה? אין פלג ירושלמי, זה כמה פרחחים שמנצלים את בין-הזמנים".

"אין כפרה לדבר הזה", הוא קובע ומעביר ביקורת מרומזת כנגד אותם אלו שטענו כי ההפגנות הן אלו שגרמו לראשי הצבא לשחרר את תלמיד הישיבה "נדמה להם שבזכות ההפגנה הוא שוחרר. אולי העסקנים עשו פה משהו?" גליס מוסיף ואומר, "אם עושים הפגנות, אז שיעשו זאת ליד ביתם או בשערי חסד, שלא יעשו הפגנות במקומות שלא שייכים לזה".

"אני לא מפקפק בגדלותו של הבחור, אבל בינתיים כל הבחורים שנשלחו למעצר לפני גיוס, לא נקראים בחורי ישיבה או בני תורה כי תפסו אותם בכל מיני מצבים לא מתאימים לבני תורה". מוסיף גליס לסיום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר