עידן חדש?

הרב דוד יוסף הכריז: הרב שלום כהן - נשיא המועצת

הגר"ש כהן הוכתר לנשיא מועצת חכמי התורה במהלך מעמד "הקבלת פני רבו" בבני-ברק. בניגוד למצופה, היה זה הגר"ד יוסף שהכתיר את הגר"ש כהן, ולא חבר המועצת רבי שמעון בעדני. גורמים בש"ס: המינוי החדש יביא לעריפת ראשים. צפו בתיעוד (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ד כהן עם הנשיא החדש של המועצת (שלומי כהן, כיכר השבת)

ראש ישיבת פורת יוסף הגאון רבי שלום כהן מונה הערב (חמישי) לנשיא מועצת חכמי התורה הספרדית.

חצי שנה לאחר פטירתו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, הגר"ש כהן מונה רשמית לממלא מקומו על ידי חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני.

הגר"ש בעדני אמר לגר"ש כהן במהלך מעמד "הקבלת פני רבו" שנערך בבני-ברק: "כבוד ידידי מרן ראש הישיבה הכהן הגדול, הגאון הגדול, אנו ידידים מנוער, שעכשיו אומר לו נשיא אלוקים אתה בתוכנו".

שולחן המזרח במעמד, הערב (שלומי כהן, כיכר השבת)

אל דבריו של הגר"ש בעדני הצטרף חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי דוד יוסף, שקיבל את פני הגר"ש כהן במילים: "ברשות מרן ראש הישיבה, מנהיגה הרוחני של יהדות ספרד, נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן". לשמע הדברים, פתח הציבור בשירת "אמת מה נהדר מראה כהן גדול".

הגר"ד יוסף הוסיף: "כל חברי מועצת חכמי התורה החליטו פה אחד שמרן הגר"ש כהן יהיה הנשיא. אצל אבא הדעה הנחשבת הייתה של נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן, אני רוצה להוסיף ולומר כי כולנו מרגישים כאב נורא וחלל גדול עם הסתלקותו של מרן האבא אבל חזקה עלינו צוואתו להמשיך הלאה. מטרתנו להחזיר עטרה ליושנה ולהגדיל תורה ולהאדירה".

במהלך נאומו, תקף הגר"ד יוסף את הבית היהודי ואמר: "גם אותם עמי ארצות של הבית היהודי ויש עתיד שאין הבדל ביניהם - שונאים אותנו. השנאה של עמי הארצות כלפינו יותר חזקה מהשנאה של אומות העולם".

הגר״ד יוסף הוסיף: "אנחנו נפרדים מהם - שלא שם חלקינו כהם וגורלנו ככל המונם. הם שם ואנחנו כאן. אנחנו נאמר בגאון ברוך אלוקינו שהבדילנו מן התועים".

הגר"ש כהן: דרעי מעולם לא שיקר אותי

נשיא מועצת חכמי התורה החדש, הגר"ש כהן שנאם את הנאום המרכזי, אמר: "יותר מ-60 שנה הייתי לצד גדול הדור. מי שחי שאיתו יודע מה זה עמל ומה זה תורה. לכן, אף על פי שחכם שלום בעדני שיותר זקן ממני ולא יודע למה טעה טעות כזאת (כשמינה אותי. י. כ. )..."

על מינויו לנשיא המועצת אמר הרב כהן: "אני לא מתייחס לזה. בוודאי שנקווה שה' ינחה אותנו בעצה טובה כיצד להנהיג את עם ישראל".

בנאומו התייחס הגר"ש כהן ליו"ר ש"ס שהביא למינויו. "אני מכיר את דרעי מאז שקמה התנועה, מעולם לא שיקר אותי. האמון שלי בו היה חזק מאוד. אם הבטיח הוציא אל הפועל. הקב"ה חנן אותו בכוח. גם בכוח רצון רצון לעזור ולהפעיל את כוחו".

בהתייחסות מרומזת ליו"ר הקודם ח"כ אלי ישי אמר נשיא מועצת חכמי התורה החדש: "זו המכה הכי גדולה כשאין אחדות ואין כבוד ואין אמונה. רק באחדות ניתן להצליח".

הגר"ש כהן הזכיר את מרן הגרא"מ שך זצ"ל ואמר: "מעולם לא הפרתי את דבריו של הרב שך, דבריו היו בשבילי כמו מפי השכינה, הוא זה שהבין שצריך ליהדות ספרד הנהגה רוחנית מתוכה".

לקראת סיום פנה נשיא מועצת חכמי התורה החדש ליו"ר ש"ס: "אמרתי לכל חברי הכנסת אם אתם חושבים שאתם מנהיגי ציבור נכבדים - חברי כנסת, אז תדעו לכם שאתם חברת תיעול כאשר כל אחד קורא לכם לתקן מה שנסתם לו".

הגר״ש כהן חזר והתייחס למינוי החדש: "חברי כפו עליי להיות ראש, אבל זה רק 'שמא' בעלמא, כולנו כאיש אחד בלי לפגוע אחד בשני, כולנו בלב אחד. שה' ינחה אותנו בעצה טובה להרבות נפשות להקב"ה".

את סגן שר הדתות אלי בן דהן, איש הבית היהודי כינה הגר"ש כהן "משוגע".

שושבין הערב, ח"כ אריה דרעי נשא גם הוא נאום בתחילתו כינה את הגר"ש כהן "מרן ראש-הישיבה" וברך "שה' יתן לו בריאות להנהיג את כל הקהל הקדוש הזה, ביחד עם כל חברי המועצת".

דרעי התייחס ל'מריבה' בין הגר"ש כהן לגר"ש בעדני מי ימונה לנשיא המועצת ואמר: "שני מנהיגים רבים שהשני יהיה מנהיג, חודשים ארוכים רבים שכל אחד מבקש שהשני ינהיג, הכל רק בגלל התורה, אשרינו שזכינו למנהיגים כאלו".

יצויין כי גם מנחה הערב התבקש על-ידי ראשי ש"ס להזמין את הגר"ש כהן בכניסתו עם התואר "מרן ראש הישיבה".

את המהלך להכתרתו של הגר"ש כהן הוביל יו"ר ש"ס אריה דרעי שנחשב לאחד האנשים הקרובים אליו. בכך סיים דרעי את המהפך שחולל בהנהגת ש"ס בשנים האחרונות.

כזכור, דרעי שב להנהגת ש"ס לאחר שהגר"ש כהן שלח מכתב למרן הגר"ע יוסף זצ"ל וביקש ממנו למנות את דרעי ליו״ר התנועה.

דרעי עצמו טען במהלך השבוע האחרון כי אינו מתערב בנעשה בהנהגה הרוחנית של התנועה. "הרב בעדני דחף לזה, אני לא הייתי מעורב", הוא הדגיש.

מינוי הגר"ש כהן מהווה מכה כואבת ליו"ר ש"ס הקודם, אלי ישי, שנהנה בשנים האחרונות מתמיכתו של נשיא המועצת.

בש"ס מתכוננים לעידן החדש ומספרים כי המינוי החדש עלול להביא להדחתם של חברי-כנסת בתנועה. האיום המרומז הזה מופנה בעיקר כלפי אלי ישי. רק לאחרונה השווה חבר המועצת הגאון רבי דוד יוסף בין פרעה לבין אלי ישי.

סייע בהכנת הכתבה: ישראל כהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר