חג האחדות?

מתיחות באלעד: רב העיר נעדר מהמימונה של פרוש

המתיחות בין הציבור החרדי לציבור הדתי בשל תמיכתם בחוק לגיוס בני הישיבות משפיעה גם על היחסים בין רבה של אלעד הרב שלמה זלמן גרוסמן לראש העיר ישראל פרוש. הרב גרוסמן סירב להשתתף בחגיגות המימונה שערך פרוש בשל השתתפותם הבולטת של אורי אריאל ורובי ריבלין שתמכו בחוק (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
השר אורי אריאל עם ראש העיר ישראל פרוש (צילומים: אלי קובין - עיריית אלעד)

המתיחות בין האוכלוסייה החרדית לציבור הדתי נמשכת ואף מחריפה בעקבות רדיפת עולם התורה בידי הממשלה בה חברה סיעת "הבית היהודי" ותמיכתה בחוק לגיוס בני הישיבות והשלכת לומדי התורה לכלא.

הפעם, המתיחות הזו משפיעה גם על היחסים בין רבה של העיר אלעד, הגאון רבי שלמה זלמן גרוסמן, לבין ראש העיר ישראל פרוש.

מיד עם צאת חג הפסח, עלו בזה אחר זה פוליטיקאים ואישי ציבור אל אולם הספורט העירוני ברחוב אבטליון באלעד להשתתף בחגיגת המימונה שערך ראש העיר פרוש.

מיטב התפאורה הוזמנה, גם הבגדים המסורתיים לא נעדרו, וראש העיר האשכנזי התלבש כאחרון יוצאי יהדות מרוקו, בצעד מעורר תהיה ואולי אף שנוי במחלוקת.

כך או כך, בצל השתתפות חלק מהמועמדים לנשיאות, בניסיון לקושש את תמיכת הציבור החרדי, לצד פוליטיקאים וחברי כנסת, דמות אחת בלטה בהיעדרותה מהחגיגות.

רב העיר, הגאון רבי שלמה זלמן גרוסמן, סירב להשתתף באירוע. מקורביו אומרים ל"כיכר השבת" כי כאשר שמע כי שר השיכון אורי אריאל וח"כ רובי ריבלין השתתפו בחגיגות, החליט שמקומו לא שם, וזאת בשל תמיכתם בחוק לרדיפת לומדי התורה.

המקורב מספר כי ראש העיר פרוש טלפן לרב גרוסמן כדי לשמוע מדוע אינו מגיע ליטול חלק בחגיגות. הרב הסביר לפרוש, כך מספר המקורב, שהוא היה בדרך לאירוע אך כשנודע לו שהזמינו את אורי אריאל ורובי ריבלין שהצביעו בעד גיוס בני הישיבות החליט לא להגיע וסב על עקבותיו.

"צריך מינימום הרגש לנושאים של הציבור החרדי", העיר הרב גרוסמן על מהלכיו השנויים במחלוקת של ראש העיר.

גורמים בעיר אלעד אומרים ל"כיכר השבת" כי אי השתתפותו של הרב גרוסמן מעידה על מערכת יחסים רעועה מאוד שמנהל פרוש עם רבה של העיר, מתיחות שעשויה עוד להחריף ככל שעוברים הימים.

צפו: פואד וריבלין חוגגים מימונה באלעד (צילום: ישראל כהן)

יצוין כי מלבד המרא דאתרא נעדרו מהחגיגות שני בכירים לשעבר בעיריית אלעד - זליג אורלנסקי שכיהן כמ"מ ראש העיר בקדנציה הקודמת ומשמש כמנכ"ל 'יתד נאמן' ונחשב לחברו של פרוש, כך גם שמעון סויסה, חבר מועצת העיר לשעבר.

ל"כיכר השבת" נודע כי השניים נמצאים בנתק עם ראש העיר מאז נבחר לתפקידו ובשל כך נעדרו מהאירוע החגיגי.

ומי כן השתתף באירוע? אבא של ראש העיר ח"כ מאיר פרוש, חברי מועצת העירייה, תושבי העיר, הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו, רב העיר הספרדי הרב מרדכי מלכה, הגאון רבי זושא הורביץ, הרב ישראל מאיר לאו, הרב שמואל רבינוביץ, לצד הח"כים יעקב אשר, פואד בן אליעזר, רובי ריבלין, השר אורי אריאל, ואנשי תקשורת.

שמעון סויסה מסר בתגובה: "בסדר היום הצפוף שהיה בחרתי לחגוג חגיגות אותנטיות של בני העדה".

מלשכת ראש עיריית אלעד סירבו להגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר