ח"כ הורביץ לצד מחללי השבת בצפת: "די להטרדה ולכפייה"

המאבק על צביונה הדתי של העיר צפת: ח"כ ניצן הורביץ הביע תמיכה בחילונים הדורשים להמשיך לפתוח את "קאנטרי צפת" בשבת, את הפגנות החרדים הוא כינה "התנכלות" (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ניתן הורביץ על רקע בריכה (צילום: פלאש 90, שאטרסטוק)

בפוסט שפרסם ברשת הפייסבוק, התייחס ח"כ ניצן הורביץ ממרצ למאבק בין החרדים והחילונים בעיר צפת על רקע פתיחת הקאנטרי במהלך יום שבת, והתייצב לצד המפגינים החילוניים, כשהוא לועג למאבק החרדים נגד חילול השבת במקום.

הורביץ, בחר לספר לעוקביו את סיפור הקאנטרי מחלל השבת מהזווית שלו: "בעיר אחת, צפת, שדי הוזנחה לאורך השנים, ותושביה משתייכים לכל הקבוצות והמגזרים, נפתחה כבר לפני יותר מ-30 שנה בריכה, "קאנטרי". היא שוכנת בפאתי העיר, באזור התעשייה, ואינה מפריעה לאיש. כיום הבריכה הזו היא המקום היחיד בצפת שנותר פתוח ביום החופשי של סוף השבוע. אלא שגם אותה רוצים עכשיו לסגור, ואפילו מפגינים נגדה בחמת זעם".

"מה שקורה בצפת עם הבריכה האומללה הזו הוא בעיני הדוגמא הכי בוטה היום במדינה לכפייה דתית מהסוג הדוחה, האלים, ובעיקר המרושע. כי הרי באמת, ואני אומר את זה בכנות וללא שמץ של שנאת חרדים: האם למישהו בצפת יש איזושהי בעיה לשמור שבת ולקיים אורח חיים הכי חרדי והכי אדוק? העיר מלאה בתי כנסת ומוסדות דתיים, יש שכונות חרדיות לחלוטין. מישהו בכלל מעז להפריע לזה? אז למה ההתנכלות בכיוון השני?" שאל הורביץ.

הוא הוסיף לבקר את המערכות השונות ברחבי הארץ לשמירת הצביון היהודי והדתי: "כל המערכה הגדולה לסגירת הבריכה, כמו כל המופעים האלימים שראינו בירושלים או בבית שמש, אין להם שום קשר ליהדות, לאמונה או לערכים רוחניים. אלה פעולות כוחניות גסות, פוליטיות, שנועדו להשיג שליטה וכוח. אז די להטרדה ודי לכפייה"

כזכור, בשבועות האחרונים נערכות הפגנות בעיר צפת נגד ובעד פתיחת המקום בשבת. בשבת האחרונה, הגיעו כ-70 חילוניים למקום בכדי לתמוך בהמשך חילולי השבת. הצלם החרדי אלימלך גרסטל, תושב העיר צפת, אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "החילונים חשבו שיבואו יותר אנשים להפגין וליצור פרובוקציה". לדבריו, "הציבור החילוני נחל כישלון ראשון כשהגיעו מטעמו רק שבעים איש כאשר מהחרדים הגיעו מאתיים איש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר