ההפגנות בצפת: המשטרה עצרה חשוד בריסוס גרפיטי והפצת פשקווילים

משטרת צפת עצרה את יהודה דגן, בחשד לריסוס כתובות גרפיטי והפצת פשקווילים כנגד פתיחת הבריכה המחוממת "קאנטרי קאלב" בשבתות ובמועדי ישראל (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הפשקווילים בצפת (צילום ארכיון: אלימלך גרסטל)

משטרת צפת עצרה אתמול (שלישי) את יהודה דגן, עסקן נודע בעיר, בחשד לריסוס כתובות גרפיטי והפצת פשקווילים כנגד פתיחת הבריכה המחוממת "קאנטרי קאלב" בשבתות ובמועדי ישראל.

בשעות הצהרים ידון בית המשפט בעניינו ואז יוחלט האם העצור יישאר במעצר בכלא "צלמון" או שמא ישוחרר לביתו.

"דגן אחראי להפגנות המתרחשות בעיר בשבועות האחרונים, הוא עומד בראש המאבק נגד פתיחת הבריכה בשבתות", מספרים חבריו.

חברו, ששון לוי אומר כי מדובר במעצר שווא משום שהוא לא ריסס כתובות גרפיטי אלא ההפך הוא רצה למחוק את הנכתב: "היה כתוב מילים גסות על השוטרים ואני והוא ראינו את זה, הוא ספונטניות מחק זאת 'איך יכול להיות שילדים חרדים יראו את הכתובות'. "הייתי איתו ביחד, כעיקרון לא הייתה כאן בעיה עם החוק, הכל היה בצורה מופתית", הוסיף לוי.

על עצם ההפגנות מספיר העסקן לוי כי ההפגנות נעשו בהתאם לחוק: "קיימו קבלת שבת בחצר פרטית עם אישור של בעל הבית ואז הגיעו קבוצת חילונים ועוררו פרובוקציות שאנחנו כופים את הדת והם גררו את הציבור אחריהם. אנחנו פנינו לציבור שלנו לאחר מכתב מכל גדולי הדור שמקום שמחלל שבת ובאם יש אלטרנטיבה הציבור צריך להדיר את רגליו מהמקום".

זה שבועות אחדים שמידי ערב שבת מתקיימת הפגנת מחאה בעיר צפת כנגד פתיחת הבריכה בשבתות ובמועדי ישראל. בשבת האחרונה נחלו החילונים כישלון חרוץ לאחר שמטעמם הגיעו עשרות בודדות של אנשים לעומת מאתיים איש שהגיעו מצד האוכלוסייה החרדית.

אלימלך גרסטל, תושב חרדי בעיר צפת, אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "החילונים חשבו שיבואו יותר אנשים להפגין וליצור פרובוקציה". לדבריו, "הציבור החילוני נחלו כישלון ראשון כשהגיעו מטעמם רק שבעים איש ומאתנו החרדים הגיעו מאתיים איש".

התושב החרדי מספר כי "היו ניסיונות מטעם חברת מועצה חילונית לעורר פרובוקציות כדי שיצעקו "שאבס", אבל השוטרים היו בכוננות והפרידו בין הציבור שלנו לחילונים כדי שלא יגרמו לחילול שבת וחילול השם גדול".

החרדים מצהירים כי ההפגנות לא ייפסקו עד שמנהל הבריכה יורה על סגירתה בשבת: "אנחנו מתכוונים להמשיך להפגין עד שהבריכה תיסגר בשבתות. אני שומע שההפגנות יתקיימו בכל יום שישי ערב שבת. הציבור החילוני יגיעו גם הם בכדי ליצור פרובוקציה אבל זה לא מרשים אותנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר