רבנים יחוייבו לדווח על פעילותם: "ילדותיות ורמה נמוכה"

רבני הישובים קיבלו חוברת מיוחדת ממשרד הדתות אותה הם יצטרכו למלאות מידי חודש ולדווח לממונים עליהם על הפעילות שלהם. סיון רהב מאיר חושבת שמדובר ב"ילדותיות" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
רבנים (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

סוף להפקרות: עד היום רבני הישובים היו מקבלים משכורת על חשבון התושבים אך לא היו מחויבים לדווח על הפעילות שלהם, חלקם אף היו מועלים בתפקידם בלי מחויבות לתת דיווח, והמפסידים היו הציבור.

אך לא עוד, בימים האחרונים קיבלו רבני הישובים חוברת מיוחדת ממשרד הדתות אותה הם יצטרכו למלאות מידי חודש ולדווח לממונים עליהם על הפעילות שלהם, ובכך למנוע אפשרות של הפקרות עליה מתלוננים תושבים ביישובים רבים. בין היתר יצטרכו הרבנים לדווח על הפיקוח בעירוב, פיקוח על המקוואות, פיקוח על הכשרות, עריכת חופה וקידושין של תושבי הישוב, השתתפות בתפילות בבתי הכנסת שברשותו, דבר שלכורה נראה מבורך.

ל"כיכר השבת" נודע כי הרב חזקיהו חזקיהו סאמין מנהל תחום הנישואין במשרד הדתות שלח את החוברת יחד עם מכתב 'חוזר מנכ"ל' בו הוא מודיע לרבנים כי אחת לשלושה חודשים הם יצטרכו למלאות את החוברת ולהעבירה למשרד הדתות בכדי שיוכלו לעקוב מקרוב אחר פעילות הרבנים.

עיתונאית חדשות 2 סיון רהב מאיר לא אהבה את החוברת, בפוסט שפרסמה בפייסבוק היא שיבחה את המהלך אך גם מתחה ביקורת: "איזו ילדותיות ואיזו רמה נמוכה. כמה מביך למלא (לפעמים אחרי עשרות שנים של עבודה מסורה) טופס שבו אתה מספר בכמה גני ילדים ביקרת וכמה פעמים השתתפת בתפילות ומצרף תאריכים והוכחות. ומה בעצם הטעם? הרי מי שלא מתפקד, גם לא ימלא את זה כמו שצריך. ומי שעובדים היטב סתם ירגישו עלבון וגיחוך, לא?".

רב ותיק שקיבל את הטפסים פנה לעיתונאית והתלונן: "אני לא יודע אם לצחוק או לבכות. יש לי המון מה לכתוב פה, באמת בשמחה, אבל זו הפוליטיקה החדשה? זו הדרך? טוב שלא ביקשו בסוף גם חתימת הורים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר