פרסום ראשון

איום בעיקול על נכסי העיזבון של מרן הרב עובדיה יוסף

חצי שנה לאחר הלוויתו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף, התשלום עבור מערכת ההגברה עדיין לא הועבר. כעת, מאיימת החברה לנקוט בהליכים משפטיים והוצאת צווי עיקול על נכסי העיזבון של הרב. "צווי עיקול בוודאי לא יכבדו את זכרו של מרן ומשפחתו" נאמר במכתב האזהרה. ש"ס: "נמצאים במשא ומתן" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי יצחק יוסף והרב משה יוסף (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

פרסום ראשון: מאז פטירתו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל עברו ששה חודשים, בהלוויה - שארגנו אנשיו הקרובים של יו"ר ש"ס אריה דרעי - הוקמו במות מיוחדות למערכות הכריזה וההגברה בכדי שמאות אלפי המשתתפים יוכלו להאזין לדבריהם של גדולי ישראל וההספדים שנשאו בני משפחתו של הגר"ע יוסף זצ"ל. מאז, עברה כחצי שנה, אך התשלום עבור מערכת הכריזה עדיין לא הועבר.

ל"כיכר השבת" נודע, כי חברת ההפקות 'יחד הפקות' שקיבלה התראה קצרה בכדי להיערך למסע ההלוויה, ביקשה סך של 138.000 שקל (כולל מע"מ) עבור האירוע. מסיבות שאינן ברורות, סיעת ש"ס טרם שילמה את החוב. לאחרונה, פנה בעלי חברת ההפקה - ישעיהו בקרמן, לטוען הרבני צבי זקס שייצג אותו וידרוש את הכסף המגיע לו.

במסמך שהגיע לידי "כיכר השבת" ונשלח לבני משפחתו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, כותב זקס: "כל פניותיו לתשלום מסיעת ש"ס הושבו ריקם, נראה כי אין מנוס מנקיטת הליכים משפטיים ולפי שתשלום בגין הוצאות ההלוויה חל על היורשים ומנכסי העיזבון, ומכלל שהדבר הוא מכלל כיבוד אב, אנו פונים אלכם על מנת לחסוך את הצורך בנקיטת הליכים משפטיים לרבות הוצאת צווי עיקול על נכסי העיזבון".

מכתב האיום (צילום בלעדי: כיכר השבת)

בסיום המכתב מזהיר זקס: "במידה ותוך ארבעה עשר יום לא יימסר לידי המחאה בנקאית לפקודת מרשי, מרשי מילא את ידי לנקוט בכל ההליכים המשפטיים, דבר שבוודאי לא יכבד את זכרן של מרן ומשפחתו הנכבדה". יצוין כי הרב משה יוסף הוא היורש של נכסיו של מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל, מלבד הדירה שתחולק בין היורשים.

הטוען הרבני צבי זקס אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי: "לכבודו של מרן הרב עובדיה היה צורך שתהיה בהלוויה מערכת הגברה, מרשתי ביצעה את כל פעולות הנדרשות במשך זמן קצר בתוך התראה קצרה, מרשתי קבלה הזמנה מהגורמים המוסמכים של ש"ס, ואין ספק שהיא נדרשת לשלם על מערכת ההגברה".

"תנועת ש"ס מתנערת מחובתה לתשלום וחרף התראות שונות וחוזרות לא נענתה לבקשות לשלם עבור מערכת ההגברה שפעלה במשך ההלוויה ההמונית ללא כל דופי. לאור זאת לא נותר לנו אלא לפנות ליורשיו של מרן הרב עובדיה זצ"ל, אשר מחוייבים גם הם בכבוד אביהם הדגול בדרישה לתשלום של עלויות מחיר ההגברה, שאם לא כן - לא תישאר למרשתי ברירה אלא להטיל עיקול על נכסי העיזבון, בתקווה שלא ידרשו נקיטת הליכים משפטיים לרבות גילוי מסמכים וכיוצא באלו".

צפו: הראשל"צ הרב יצחק יוסף סופד לאביו מרן הגר"ע יוסף זצ"ל במערכת ההגברה

מתנועת ש"ס נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "תנועת ש"ס שילמה לכלל החברות והגופים שסיפקו שרותים להלוויות מרן הרב עובדיה יוסף זכר צדיק לברכה. כמו כן אנו נמצאים במשא ומתן עם חברת ב'יחד' לגבי גובה הסכום המגיע להם מכיוון שדרישתם עולה על הסכום שסוכם"

הרב משה יוסף טרם מסר תגובה לטענות.

כזכור, כפי שדווח אמש ב'כיכר השבת', יורשיו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל החלו להתכונן לקראת מכירת הדירה ברחוב הקבלן 45. הכסף מהמכירה צפוי להיות מחולק בין היורשים כצוואת הרב עצמו זצ"ל. ההערכות הן כי הדירה תימכר בסכום הנע סביב 10 מיליון שקלים, למרות ששווייה האמיתי של הדירה הוא כ-7 מיליון שקלים. נדיב תושב לונדון הנמנה על תלמידיו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, כבר הגיש בקשה לרכוש את הדירה בסכום של 9 מיליון ש"ח.

כעת מתגוררים בדירה בנו - הרב משה יוסף ורעייתו יהודית יוסף, וזאת לאחר שבני המשפחה האחרים נתנו את אישורם להמשך ההתגוררות בדירה עד לתום שנת האבל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר