איחוד שורות

לאחר הכתרת הגר"ש כהן: ש"ס תאחד את בני התורה

לאחר הכתרתו של הגר"ש כהן לנשיא מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס, ייערך הערב בירושלים כנס לבני התורה ספרדים, תומכי ש"ס, בהשתתפות הגר"ש כהן והראשל"צ הגר"י יוסף. בנתיים, הגר"ש עמאר מנסה להוכיח את כוחו גם בציבור בני התורה. ועל מה ח"כ ניסים זאב זכה לגערה מהגר"ש כהן? (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש כהן (צילום: שלומי כהן - כיכר השבת)

בני התורה - תומכי תנועת ש"ס - יקיימו הערב (שלישי) 'כנס בני תורה' בהיכל בית המדרש 'היזדים' בירושלים כאשר הדמויות המרכזיות של הערב יהיו ראש ישיבת 'פורת יוסף' הגאון רבי שלום כהן והראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף.

מדי שנה, בבין הזמנים של חודש ניסן, נערך כנס לבני התורה הספרדים בירושלים, בו השתתף מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל. השנה, ייערך הכנס ללא דמותו של המנהיג הלבתי נשכח, אך בהשתתפותם של מנהיגי התנועה הממלאים את מקומו.

מדובר בכינוס נוסף בו תנועת ש"ס תוכיח את כוחו של נשיא מועצת חכמי התורה החדש הגר"ש כהן, שמונה בחול המועד פסח האחרון למנהיגה הרוחני.

ש"ס תציג הערב שוב חזית אחידה של הנהגה רוחנית ופוליטית כאשר הגר"ש כהן הוא המנהיג הרוחני - פוליטי והגר"י יוסף הוא המנהיג ההלכתי.

הכינוס הערב ייערך יממה לאחר שהגר"ש כהן הוכתר כ"מרן ראש הישיבה" בכנס הכי נחשב של הציבור הליטאי, הכנס השנתי של ארגון "לב לאחים" בו משתתפים מרנן ורבנן גדולי ישראל בראשות מרן הגראי"ל שטיימנן ומרן הגר"ח קנייבסקי.

בינתיים, הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר, פונה גם הוא לציבור בני התורה, אתמול השתתף ב'כנס בני תורה' בדרום של 'איגוד בני התורה - אשקלון'.

מידי שנה היה הגר"ש עמאר אורח הכבוד ב"כנס בני התורה" בירושלים בראשות של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, אך השנה מטבע הדברים ואלור המתיחות מול תנועת ש"ס הוא לא הוזמן.

אנשיו, כך נראה, פועלים בניסיון להוכיח כי גם הוא זוכה לאהדה בקרב בני התורה ברחבי הארץ.

הגר"ש עמאר ומאות בני התורה, אמש (צילום: איציק מנדלוביץ - חדשות 24)

במקביל, בש"ס עמלים על שמירת אחדות השורות בתנועה. ח"כ ניסים זאב חשף בראיון ל'גלי ישראל' כי נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן גער בו על השתתפותו בטקס "הקבלת פני רבו" של הגר"ש עמאר.

בתחילת השבוע, השתתף הגר"ש כהן בכינוס לבני תורה ספרדים בעיר אשדוד, כינוס שהוכתר בהצלחה רבה בעקבות השתתפות מאות רבות של בני תורה. באתר 'וואלה' צוטטו משתתפים בכינוס שטענו כי חויבו לבוא לכנס מטעם ישיבת בין הזמנים בה למדו, כשאר מתן התשלום על הלימוד בישיבה נכרך בהשתתפות בכינוס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר