מפקד הממ"ח הועלה לדרגת רס"ן בטקס סודי

מפקד הממ"ח (מרכז מיון חרדים), הרב יעקב ראשי הועלה אתמול לדרגת רס"ן בטקס שהתקיים באולם אירועים פרטי ובו השתתפו עשרות קצינים בכירים בצה"ל (חרדים, בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
רס"ן יעקב ראשי (צילום ארכיון: עוזי ברק)

הממ"ח זאת עובדה קיימת: ימים אחדים אחרי שנכנס לתפקידו באופן רשמי, מפקד הממ"ח (מרכז מיון חרדים), הרב יעקב ראשי הועלה אתמול (רביעי) לדרגת רס"ן בטקס שהתקיים באולם אירועים פרטי ובו השתתפו עשרות קצינים בכירים בצה"ל. את הענקת הדרגה העניק ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף יעקב ברק.

האירוע החגיגי שבו העניקו דרגת רס"ן בהשתתפות עשרות קצינים בכירים, התקיים על רקע פגישתם של חברי-הכנסת החרדיים ומזכירי מועצות גדולי התורה, שנערכה בראשית השבוע בלשכתו של שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון בקריה בתל אביב.

בפגישה, ביקשו הנוכחים הבהרות בנושא הקמת הממ"ח והעלו את סוגיית ההתייצבות, כאשר הזכירו כי גדולי הדור חברי מועצת גדולי התורה חרדים מכל שינוי כלשהו ולא יוותרו על פגיעה רוחנית בבני הישיבות.

מאז נכנס הרב ראשי לתפקידו, נפגשו עמו גורמים בכירים באוכלוסייה החרדית, כך למשל לפני שבוע ימים הגיע ללשכתו בבסיס תל-השומר, הרב חיים אהרון קאופמן, יו"ר ועד הישיבות שהגיע לפגישה בשליחות גדולי ישראל.

מטרתו של מפקד הממ"ח ושל צה"ל בכלל היינה בראש ובראשונה לנסות ולהפיג את המתיחות בין האוכלוסייה החרדית כולה לבין צה"ל, לעת עתה הם לא נחלו הפסד, אם כי גם לא הצלחה מרשימה.

הרב יעקב ראשי הנמנה על ציבור חובשי הכיפות הסרוגות, שימש קודם לכן כרכז פרויקט שילוב חרדים באגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה בצה"ל, עם כניסתו לתפקיד אחוזי הגיוס לפרויקט עלו באחוזים משמעותיים. קודם לכן שימש בתפקיד כקצין ברבנות הצבאית ונחשב לקצין מוערך בצה"ל.

באתר "כיכר השבת" נחשף ימים אחדים קודם מינויו כי למרות ההכחשות החוזרות ונשנות מצד בכירים בצה"ל, הבקו"ם החרדי יוקם במתכונת שונה. כך למשל, מפקדי צה"ל תכננו תחילה להקים את הבקו"ם לגיוס החרדים בשם ממ"ח (מרכז מיון חרדי) אך בעקבות הזעם והכעס שעורר עצם רעיון הקמתו, החליטו בצה"ל שלא להשתמש בשם ובימים אלו שוקדים המפקדים על שם חדש.

בין השמות שעלו היה "מדור ביני"ש (בני ישיבות) ארצי", אך לפי שעה טרם התקבלה ההחלטה הסופית.

בכדי לא לעורר סערה נוספת, הוחלט בצה"ל כי תלמידי הישיבות - מגישי הדיחוי בגין "תורתו אמונתו" ייכנסו פנימה אל חדרי הממ"ח אך ורק בכדי לחתום על מסמכי הדיחוי ולא יצפו בסרטי תדמית אותם כינו בציבור החרדי "שטיפת מוח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר