מאבק ליטאים בחסידים

הסתה נגד ברסלב במודיעין עילית: "רבינו נשנש מאופש"

לאחר הספר שיצא נגד חסידות ברסלב ובו ביטויים חריפים בגנות חסידות ברסלב וכנגד מייסד החסידות ר' נחמן, מתלהטות הרוחות במאבק שבין חלק מן התושבים הליטאים במודיעין עילית כנגד חסידי ברסלב תושבי המקום. בגרפיטי שרוסס נכתב: "נחמן מאומן הוא רבינו??" עדיין לא הוגשה תלונה (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
נגד ברסלב: הכתובות במודיעין עילית (צילום: ברסלב און ליין)
ההסתה נגד ברסלב - אחרי הספר, גרפטי: הבוקר (שישי) הופתעו עוברי אורח ברחובות עיון התלמוד וישועת דוד בשכונת גרין פארק במודיעין עילית לגלות כתובות גרפיטי בגנותו של רבי נחמן מברסלב, מייסד חסידות ברסלב.
בכתובת אחת נכתב "נחמן מאומן הוא רבינו....??", בכתובת גרפיטי נוספת נכתב "ננח רבינו נשנש מאופש!".
בחסידות ברסלב מפנים אצבע מאשימה כנגד מוציאי הספר שהופץ השבוע כנגד חסידות ברסלב שהופץ, ככל הנראה, על ידי גורמים ליטאים בעיר. "ההסתה נגד רבינו בספר שיצא לפני מספר ימים משפיע על אנשים" נכתב בדף הפייסבוק בשם "ברסלב און ליין".
הספר החדש "קול קורא במדבר" שיצא לאור על ידי ש"א, חרדי, תושב שכונות הצפון בירושלים. בספר עליו כתב ברכה הגאון רבי יצחק אזרחי מראשי ישיבת מיר בבירה, נכתבו ביטויים חריפים נגד החסידות ומייסדה.
בספר כתב המחבר כי "יתכן שיש צורך לעשות חשבון נפש פומבי בנושא של חסידות ברסלב, תופעה שוודאי אי אפשר להתעלם ממנה. מהי הסיבה להצלחתה המטאורית, ולהיותה להיט גם בקרב אנשים שרחוקים מאתנו כל כך, ואעפ"כ תורת רבי נחמן מצליחה לדבר אל לבם? כיצד הפכה חסידות קטנה ונרדפת לכח עולמי?".

"אכן, תופעה זו של ברסלב, מעוררת חרדה בלב רוב ככל הקהילות והמוסדות, בראותם שמספר ה"עריקים" הולך וגדל מיום ליום", פסק ש"א והוסיף, "בחורי חמד ואברכי משי, שעד היום לא עשו שום 'בעיות' והלכו בתלם, מגלים לפתע סימני בגרות ומרדנות, ומעיזים לפתוח ליקוטי מוהר"ן וליקוטי הלכות, ולגלות את האור... ובסופו של דבר, אף עורקים לשורות המתבודדים...".

לדבריו הציבור הליטאי שעד כה נמנע "מלהגיע במגע" כלשונו עם חסידות ברסלב, החל להתקרב אליו אט אט: "בהחלט תופעה מעוררת חרדה, "תופעה שוודאי אי אפשר להתעלם ממנה"... שכן, אם תתעלם ממנה, אתה או ילדך יכול להיות הקרבן הבא...ואם עד היום היה הציבור הליטאי, פחות מאוים מתופעה מחרידה זו, הרי שגם ציבור זה התחיל 'לפזול' החוצה, ויש כבר כמה מאות של מקורבים חשאיים וגלויים...".

יצוין כי לאחר מסע לחצים יצא הרב אזרחי בהבהרה אודות ההסכמה שכתב לספר.
מבדיקת "כיכר השבת" עולה כי כתובות הגרפיטי טרם נמחקו וכי עדיין לא הוגשה תלונה במשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר