משנתו של הר' מרדכי בלוי: "אצלי אין שני צדדים"

בחור ישיבה שהתקשר לעסקן הליטאי ה' מרדכי בלוי, שאל מדוע הוא פוגע בביטאון "הפלס" המונהג על ידי הגר"ש אוירבך. "אצלי אין שני צדדים" רמר בלוי והגדיר את הפלס "עיתון מלא רכילות ומחלוקת". את השיחה, חתם בלוי בברכת "רפואה שלימה". האזינו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגראי"ל שטיינמן והרב אוירבך (פלאש 90)

הפילוג הליטאי גירסת יו''ר המשמרת: הפילוג במגזר הליטאי גורם לוויכוחים ולשיחות קשות בקרב ציבור בני התורה המתדיינים במגוון הנושאים הנתונים לחילוקי דעות ולגישות שונות. בימים האחרונים פנה בחור ישיבה צעיר אל ה' מרדכי בלוי מראשי עסקני דגל התורה וניהל איתו ויכוח נוקב בסוגיית הציות לגדולי ישראל.

"אני לא אדבר ולא אפגע בשום תלמיד חכם אבל אלחם מלחמת חורמה עד נשמתי האחרונה, נגד עסקנים ולבלרים הפוערים פיהם כנגד גדולי ישראל". נשמע בלוי בהקלטה מגיב לצעיר המקשה עליו מדוע הוא מתנגד לשיטתו של הגאון רבי שמואל אוירבך. "חד משמעי.אני יודע מה זה כבוד התורה ולא יתפוס אותי אדם מעולם מדבר או פוגע באף ת"ח" משיב בלוי בנחרצות "לא פוגע לא בדיבור, לא במחשבה ולא במעשה".

"אני ניהלתי מאבקים תרבותיים מול העדה ו"החומה" כשפגעו בגדולי ישראל".

הצעיר: אז איך אתה פוגע בהפלס?

"יש לי חתימה של שני זקני הדור שכתבו נגדו, אז אני רוצה לקבל את דעתם ולא את דעתך". משיב העסקן בלוי לבחור בתגובה לשאלה מדוע הוא פועל כנגד מורו ורבו. בלוי מבהיר: "יש לי פסק הלכה וכך אני פועל. אני הקמתי את יתד ואני יודע שהסטייפלער והרב שך עשו הכל במכתבים, אמרו העיתון הזה נאמן עליי ומה אני יעשה שאותם רבותי שקיבלתי מהרב שך שהם גדולי הדור ולכן אני הולך בדרכם. אין עיתון של ר' שמואל אוירבך, הוא כותב ספרי תורה ומוסר".

"בזמנו כשקישקשו על הרכב של הרב שך דברי חוצפה ומגנות עשינו עצרת מחאה וזעקה בבית הכנסת דברי שיר בבני ברק". מספר בלוי ומוסיף: "פה יש מכתב מזקני הדור שאומרים שזה עיתון מלא רכילות ומחלוקת והנושא אחר לגמרי, איך הגעת להשוות לפגיעה ברכב".

"אני גדלתי על שיטה שאין בית שמאי ובית הלל, אין שני צדדים. כל מי שדיבר מילה אחת נגד הרב שך או לא הצטרף לדרך שלו, אנחנו התלמידים שלו "טיפלנו בו"".

הבחור מנסה להסביר את הבדלי הגישות בין הרבנים בבני ברק לבין הנהגתו של הגר"ש אוירבך וטוען כי מדובר בשתי שיטות מקובלות.

"לך לר' חיים ותנהל איתו דיון". משיב בלוי בעוקצנות. "אתה קבעת לך דרך, יש שיטת סאטמר ושיטת העדה החרדית, אתה רוצה שאני אהיה דור ששופט את שופטיו ולא תצליח. אני לא פוגע בגדולי ישראל. אתה חושב שהאמת רק אצלך ואני לא אוהב לדבר עם אנשים כאלו".

"מבחינתי אין שתי גישות. ר' שמואל אוירבך יכול להגיד, מעולם לא אחזתי שר' שמואל הוא רבי שלי. הרב שך מעולם לא שלח אותי אליו. הרב שך והרב אלישיב שלחו אותי להרב שטיינמן ואני ממשיך בדרך הזאת".

"ר' חיים קנייבסקי בעל הדרך אמונה, גאון שלא היה כמותו דורות רבים ואני מחנך את ילדי שזה קודש הקודשים ואתה תחנך את ילדיך שמה שר' שמואל ומה שהרבי מסאטמר אומר זה קודש הקודשים. אף אחד לא סוגר ישיבות אלא אמרו להורים שפה מחנכים את הצעירים שהגדולים שלנו הם לא גדוילים. הגישה של סאטמר זה שכל גדולי התורה טועים ומי שלוקח כסף מהמדינה הוא שותף עימם".

"אני גדלתי כל חיי כשיש לי רבי ומנהיג. אתה חושב שכל המאה ראשי ישיבות רבנים ודיינים הם טועים ואין להם תורה ויראת שמיים. כולם מוגי לב. שיהיה לך רפואה שלימה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר