מתקפה חרדית:

"החרדים שעלו להר הבית הם ציונים מטורפים וארורים"

ימים ספורים לאחר העלייה החרדית להר הבית מגיעה התגובה. "לאומנים מטורפים עטורי זקן ופאות" הם מכונים בפשקווילים שהופצו בסוף השבוע בריכוזים החרדים. "הם מפקירים גם את ילדיהם הרכים לסכנה נוראה ל"ע, ומחללים שם שמיים מסוף העולם ועד סופו" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: פלאש 90)

שבוע אחרי שקבוצת חרדים עטורי זקן ופאות ובהם גם ילדים עלתה להר הבית, מגיעה התגובה בדמות פשקווילים שהתנוססו בלוחות המודעות ברחבי העיר בית שמש ביום שישי האחרון תחת הכותרת "השמרו לכם מעלות בהר ונגוע בקצהו! רודפים רח"ל". במודעה נטען כי החרדים שעלו להר עברו על האיסור להתגרות בגויים.

בפשקוויל נכתב כי אותם חרדים משתייכים לחסידות ידועה התומכת בשירות אזרחי: "ביום רביעי שעבר (כ"ג ניסן תשע"ד) עלו על הר הבית בחסות כוחות הביטחון הציונים הארורים כחמישה "אברכים חסידיים" (המשתייכים אל חצר הידועה אשר שולחת את אברכיה לעבור יחד עם המשטרה הציונית) תוך כדי התגרות נוראה ואיומה מאוד רח"ל בהמון הערבי".

החרדים בהר הבית (צילום: הליב"ה לחופש יהודי בהר הבית)

כותבי הפשקוויל קובלים על כך שאותם אבות חרדיים סיכנו את חיי ילדיהם כפי שניתן היה לראות בסרטון שפורסם באתר "כיכר השבת": "תוך כדי שהם מפקירים גם את ילדיהם הרכים לסכנה נוראה ל"ע, ומחללים שם שמיים מסוף העולם ועד סופו. הם מעלים את חמת הגויים עלינו כפשוטו ממש רח"ל ורודפים בכך בידיים את הכלל ישראל כולו בצורה נוראית במעשיהם המופקרים וחסרי כל טיפת אחריות מינימלית כדרך שעשו המופקרים הציונים ושותפיהם מהמזרחי מאז ומעולם".

"ציונים חסידישער'ס ארורים. לאומנים מטורפים עטורי זקן ופאות! די לרדוף ולסכן את היהדות החרדית!" נכתב באותיות קידוש לבנה בפשקוויל.

לפני מספר חודשים, במסגרת דברי תורה שנשא מרן האדמו"ר מויזניץ בפני אלפי חסידים, עורר הרבי את הציבור בדבר האיסור החמור שלא לעלות להר הבית בשום פנים ואופן. האדמו"ר סיפר כי בעבר, הגיע בעל ה'בת עין' לירושלים, ומקורביו ניסו לשכנע אותו לעלות להתפלל במקום המקדש על הר הבית וזאת בטענה שכיום אין את אותה קדושה שהייתה בזמן בניין בית המקדש".

"ענה להם ה'בת עין'", המשיך וסיפר האדמו"ר, "ממה נפשך? אם יש בהר הבית קדושה, הרי שאסור לעלות שם ואם אין בהר הבית קדושה אז אין בשביל מה לעלות לשם". "כיום לצערינו", הדגיש האדמו"ר מויזניץ, "ישנם שוב כאלו המבקשים להקל בדבר ומוצאים תירוצים שונים מדוע מותר לעלות למקום הקדוש. צריך לדעת כי הדבר אסור מכל וכל. וכי אותם אלו שעושים זאת - מטמאים את הר הבית ופוגעים בקדושת מקום המקדש".

צילום: יעקב לדרמן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר