זוכרים ומחללים

ירושלים: עבודות לקראת יום הזיכרון נעשו תוך חילול שבת

בעיצומה של השבת, משאיות פרקו ציוד בבית 'יד לבנים' בירושלים, וזאת לקראת אירוע זיכרון שייערך בו השבוע, כך מפרסם הלילה העיתונאי ידידיה מאיר. שליח חב"ד באזור לכיכר השבת: "הצטערתי לראות חילול שבת מופגן שכזה, זה צורם". יו"ר ארגון 'יד לבנים': לא ידוע לי על חילול שבת, אבדוק את הנושא (חרדים,חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חיילים באירועי יום הזיכרון (צילום ארכיון: פלאש 90. למצולמים אין קשר לכתבה)

חילול שבת בירושלים: מחר (ראשון) בשעות אחר הצהריים יתקיים בירושלים כמו גם במקומות אחרים בארץ טקס לזכר חללי המלחמות והפיגועים בהשתתפות אישי ציבור. אלא, שההכנות הקדחתניות לטקס הירושלמי נעשו תוך חילולה של השבת.

העיתונאי ידידיה מאיר פרסם ברשת החברתית פייסבוק את אשר התרחש השבת: "שבת בצהריים. שכן מספר לי שראה משאיות פורקות ציוד בבית יד לבנים בירושלים. מחר אחר הצהריים יש שם טקס גדול לזכר חללי המלחמות והפיגועים, עם ראש הממשלה ונכבדים נוספים, והם עובדים שם כבר מעכשיו. זה לא נשמע לי הגיוני. הרי את יום הזיכרון, ולכן גם את יום העצמאות, דחו ביממה שלמה כדי לא לגרום לחילול שבת. ה' באייר הופך לו' באייר בדיוק כדי למנוע הכנות כאלה לטקסים במהלך היום הקדוש".

מאיר ממשיך ומתאר: "אני הולך לשם ברגל ורואה פועלים מורידים ציוד ומתחילים לטפל בו. ברקע עוד ועוד רכבים מגיעים ומחלקים פקודות 'תביא לי לפה חשמל', 'תרים את זה', 'תביא סולמות'. אני לא היחיד שזה מפריע לו. כמעט כל מי שעובר שם, מתעכב".

אחת השכנות שצפתה במתרחש אמרה לעובדים: 'סליחה, מחר משפחות שכולות יגיעו לטקס, חלקן שומרות שבת. הן לא רוצות שתעבדו פה ככה עכשיו. תחשבו על החיילים, הבנים שלהם'. שכן נוסף שעבר במקום בדרך לתפילת מנחה הוסיף: 'סליחה, זה לא עניין של דתיים בלבד. שבת זה לא היום הפרטי שלכם, בבית שלכם תעשו מה שאתם רוצים אבל פה זה טקס ממלכתי, מה קורה פה?'.

מאיר מתאר את התחושה במקום: "אווירה חמוצה באוויר. כאילו, לא נעים, אנחנו לא כאלה שצועקים 'שאבעס', אבל אנחנו באמת לא מצליחים להבין למה זה צריך להיות ככה.

הנוכחים שאלו את מנהל העבודה במקום לפשר העניין, וזה השיב להם בתשובה כי כך הורו לו בשב"כ: "המנהל של כל המבצע ניגש אל ההתקהלות. שמו המלא שמור בזיכרוני. הוא טוען שהוא מהשב"כ אבל האווירה היא של חברת אירועים פרטית. הוא מנסה להסביר שאלה שיקולי אבטחה, ושחייבים לפרוק מכונות שיקוף ומגנומטרים בדיוק עכשיו, לא ביום שישי אחר הצהריים ולא במוצאי שבת, רק עוד כמה שעות. הוא לא נשמע משכנע, גם לא את עצמו, ולכן הוא מנסה מכיוון אחר: 'תראו, את האוהלים הקמנו פה לפני השבת'".

מאיר מסיים את הקטע כך: "אני הולך משם מהורהר, אבל משפט אחרון שלו מבהיר לי שהוא ממש לא האיש הרע בסיפור, הוא קורבן של השיטה: 'רגע, מה אתם חושבים? אני רוצה לעבוד בשבת? אני לא רוצה להיות בבית עכשיו? אין לי ברירה'".

הרב יוסף פרידמן, שליח חב"ד לקריית הלאום, מסר ל"כיכר השבת": "בשעה 17:15 עברתי ליד מתחם יד לבנים כדי להביא רב שימסור שיעור לפני תפילת מנחה. כשחזרנו ועברנו שוב בשעה 17:50 כבר הקימו אוהלים בצבע כחול שלא היו שם קודם, וכן ראיתי משאיות פורקות ציוד. השבת היא של כל עם ישראל. יחד עם שכנים נוספים הצטערתי לראות חילול שבת מופגן שכזה. לא הצלחנו להבין מי האחראים לכך אך הדבר צורם דווקא כיוון שהאירועים נדחים על מנת למנוע חילול שבת".

ידידיה מאיר אמר ל"כיכר השבת": "שבת היא מתנה, חבל שהיא הופכת למאבק בין מגזרים. התחושה שלי היא שמדובר בחברת קבלן שרצתה לגמור את העבודה יותר מהר, והכסף ניצח את השבת"

יו"ר ארגון "יד לבנים" אמר ל"כיכר השבת": "עזבתי את המקום ביום שישי בשעה 12:00 בצהרים כשהעבודות הסתיימו. לא ידוע לי עבודות שהתקיימו בשבת, אבדוק זאת מחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר