שיחת חיזוק

הגר"י יוסף: "אסור להוציא את דיבת תלמידי הישיבות"

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף הגיע הבוקר אל ישיבת "חזון עובדיה" בראשה עמד עד היבחרו לתפקיד הרב הראשי ומסר שיחת חיזוק לתלמידים, במהלכה, חיזק את ידיהם ותקף את המותחים ביקורת נגד בני הישיבות. "מי יעלה על דל מחשבתו לעשות הכללות ולדבר על בני הישיבות שכל ימיהם בתורה", העיר (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"י יוסף בישיבת חזון עובדיה, הבוקר (צילום: באדיבות המצלם)

ימים ספורים אחרי פתיחת זמן קיץ, הגיע הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף אל ישיבת "חזון עובדיה" בראשה עמד עד היבחרו לתפקיד הרב הראשי לישראל.

הרב מסר שיחת חיזוק לפתיחת הזמן במהלכה עמד הרב על עניין לימוד התורה בהיכלי הישיבות בתקופה זו שבה בני הישיבות נמצאים ללעג וקלס ונרדפים תחת השלטון.

בדבריו, תקף הראשל"צ הגר"י יוסף את המדברים סרה בבני הישיבות הקדושות, ואמר כי "יש היום הסתה גדולה כנגד בחורי ישיבות, לצערנו הרב עדיין יש גם קצת מהציבור שלנו שמושפעים מהאווירה הזאת ומתפתים לדבר כנגד בני ישיבות כאילו חס ושלום הם מתבטלים".

"נתאר לעצמנו", הוסיף הראשון לציון, "אילו היו קמים כמה אנשים מהמחנה שלנו ולוקחים את בתי הסוהר כמשל ויגידו שבגלל שרוב השוהים בבתי סוהר הם חילונים לכן כל החילונים גנבים, זה הרי לא יעלה על הדעת, ודאי שאסור לדבר דיבורים כאלה רובם ככולם אנשים טובים".

"לכן קל וחומר בן בנו של קל וחומר כאשר מדובר בבני הישיבות המסולאים מפז, מי יעלה על דל מחשבתו לעשות הכללות ולדבר על בני הישיבות שכל ימיהם בתורה, אסור להוציא את דיבתם רעה, דווקא בתקופות כאלה צריך לפאר ולרומם את לומדי התורה, לקיים בעצמנו ויגבה ליבו בדרכי ה'", הוסיף הגר"י יוסף.

הגר"י יוסף שב וחיזק את בני הישיבה ואמר: "צריכים להוסיף על סדרי הלימוד הרגילים כי ככל שיהיו שקועים יותר בלימוד כך תפחת ההסתה כנגד לומדי התורה, הרדיפות של התורה בדור הזה יפסקו אם תהיה יותר שקיעות בלימוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר