הכירו: זה האיש שאחראי להיגיינה בחגיגות ל"ג בעומר במירון

תארו לכם מאות אלפי בני אדם מסביב למערה, תוסיפו לזה עשן, המוני צדיקים שמחלקים ח"י רוטל לחוגגים ושירותים. מישהו צריך לדאוג להיגיינה במירון, מצאנו אותו ועשינו איתו ראיון (ל"ג בעומר)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חגיגות ל"ג בעומר במירון (צילום ארכיון: פלאש 90)

מי ידאג להיגיינה? מאות אלפי בני אדם יעלו לציון הרשב"י שבמירון בסוף השבוע הקרוב בכדי לציין את ל"ג בעומר, מלבד הלוגיסטיקה והדאגה שהתחבורה למקום תזרום, הרי שעל מארגני ההילולה במקום ישנה מטלה נוספת וחשובה לא פחות - שמירה על הניקיון מההיבט הבריאותי והרפואי.

למשימה הזו בדיוק נועד יהודה ממן, יועץ תברואי בחגיגות ל"ג בעומר מטעם המקומות הקדושים ומשרד הבריאות. בראיון ל"כיכר השבת" אומר ממן כי ימים קודם ההילולא מרבית הנושאים כבר פתורים: "נכון להיום הוצבו תאי שירותים רטובים במתחם הרשב"י ובחניונים, כך גם ברזיות מים ופחי אשפה".

לפני שנה, מספר בני אדם שעלו למירון, התלוננו על קלקול קיבה בעקבות מאכלים שאכלו בשבת במתחם. יהודה ממן מדגיש כי הסועדים בארוחות השבת במקום צריכים לדעת שהאחריות היא על עצמם בלבד. "חגיגות ל"ג בעומר יתקיימו במוצאי שבת והם באו למעשה להתארח בשבת במושב מירון ללא ידיעתנו. אנחנו אחראים אך ורק על נושא של החגיגות בל"ג בעומר עצמו, בשבת הקרובה אנחנו לא אחראיים. כל אחד דואג לעצמו, זה לא העניין שלנו".

"יצרתי קשר עם ה"הכנסות אורחים", הם ישבו אצלי במשרד, הגשתי בפניהם את כל דרישות משרד הבריאות מה עליהם לעשות והכוונה היא על הקמת מבנים, קבלת מזונות - מהיכן הם יגיעו, הם צריכים להביא לי רישיונות יצרן של אותם מפעלים שיספקו את המזונות לחגיגות ל"ג בעומר. כמו גם הגעת המזונות ואכסונם, אופן הגשת המזונות לחוגגים".

עם תחילת ההכנות לל"ג בעומר, יוצא יהודה ממן אל השטח ובודק יחד עם נציגים של משרד הבריאות את האוכל טרם הגשתו. "מי שבודק את האוכל זה אני וגם משרד הבריאות. משרד הבריאות עושה בקרה מקדמת ובקרה במהלך החגיגות. אני בקשר עם כל האחראיים להכנסות אורחים וברגע שכל הם מתחילים בהקמת המקום, הם קוראים ואני מגיע למקום ובודק את המתחם, הקמת האוהלים, הקמת המטבח ומסירת הדרכה לגבי צורת קבלת המזונות כדי להבטיח שכל התהליך מההגעה ועד הכנתם והגשתם תהיה בצורה תקינה ושלא יהיו תקלות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר