לבני: "רבנים לא יוכלו לחמוק מעונש"

בעקבות דבריו של רבה של רמת גן, הרב יעקב אריאל, בהם אסר להשכיר יחידות דיור לקהילה המוגדרת על פי היהדות כ"תועבה", יוצאת שרת המשפטים ציפי לבני למתקפה כנגד הרבנים (חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
שרת המשפטים ציפי לבני (צילום: פלאש 90)

"אפליה בדיור תהפוך לעבירה פלילית. רבנים לא יכולו להפלות לרעה את חברי הקהילה (המוגדרת כ"תועבה" בתורה. א.ר.) או מיעוטים אחרים ולחמוק מעונש". כך הצהירה היום (רביעי) שרת המשפטים ציפי לבני. דבריה של לבני מגיעים בעקבות דבריו של הרב יעקב אריאל, רב העיר רמת גן, בתשובה לשאלה האם מותר להשכיר דירה לבני הקהילה הנ"ל.

לפי פסיקתו של הרב באתר "ישיבה", "אם הן שוכרות את הדירה בשותפות אל תשכיר. אם אחת מהן שוכרת אתה יכול להשכיר, אך אם יש לך הצעה אחרת תעדיף אותה".

כאמור, שרת המשפטים תקפה בחריפות את דבריו והודיעה כי תפעל להגדיר את דבריו כעבירה פלילית שעונשה מאסר. בהודעה שהוציאה לכלי התקשורת, הודיעה לבני כי הנחתה את הגורמים המקצועיים במשרדה לבחון את נושא האפליה בתחום הדיור.

"כיום, החוק הקיים אינו אוסר על אפליה בתחום המקרקעין, אלא רק על נותני שירותים. על כן, הנחתה השרה לבני למשרדה לבחון את הצורך בתיקון חקיקה בנושא ולהוסיף את תחום הדיור לחוק אותו היא מובילה: איסור אפליה שבצדו עונש מאסר לתקופה של חצי שנה" נכתב בהודעה.

לדברי לבני, "המלחמה באפליה היא אחת המלחמות הנפוצות והקשות ביותר, אבל גם החשובות ביותר במדינה דמוקרטית. סוגיית הדיור אינה נכללת בחוק איסור אפליה, אך המציאות שבה רבנים קוראים שלא להשכיר דירות למי שאינו יהודי או לחברי הקהילה, מחייבת אותנו לפעול ולהבהיר שכל סוג של אפליה לרבות בדיור היא עבירה פלילית ועוולה אזרחית שעונשה מאסר".

יש לציין כי, השרה לבני פעלה להסיר את הצעת החוק שדרשה אפליה מתקנת לחרדים בשירות הציבורי בטענה כי הם אינם מעוניינים לעבוד. נראה שלבני עושה לכאורה אפליה לאפליה - תוקפת אפליה של חברי הקהילה ומיעוטים אחרים, בעוד אפליה והסתה כנגד הציבור החרדי עוברת בשתיקה.

מלשכתה של לבני נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "השרה לבני מתנגדת בתוקף לאפליה מכל סוג שהוא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר