עדות מפתיעה

מרן הגר"ח קנייבסקי סיפר: "כילד, זכיתי לקבל מכות"

לקראת כינוס המחנכים הגדול שייערך מחר בבני ברק בהשתתפות מרנן גדולי ישראל נכנסו המארגנים למעונם של גדולי הדור ושמעו עדות מפתיעה ממרן הגאון רבי חיים קנייבסקי שסיפר כי זכה לקבל מכות קלות כילד ממרן החזון איש והוסיף כי למד מכך שבחינוך יש צורך באהבה, אך לצד זאת גם ביראה ובמורא (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

עדות מפתיעה: מחר (שלישי) בשעות הערב ייערך באולמי ארמונות חן בבני ברק "מעמד החינוך" בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל בו ישתתפו מנהלי ומחנכי תלמודי התורה, מנהלים רוחניים ומגידי השיעורים בישיבות ויעסוק באתגרי החינוך בדור הזה.

על פי הנחיית גדולי ישראל יתמקד הכינוס בנושא חיזוק יסודות המשמעת והסמכות החינוכית של מחנכים והורים, מה שמכונה בעולם המודרני כיום כ"חיזוק הסמכות ההורית" כשלדברי מחנכים רבים גם בתרבות המערב ובציבור הכללי שאינו שומר תורה ומצוות מבינים כיום כי השיטה לדגול רק בהענקת "אהבה" ללא תנאים וללא הצבת גבולות נכשלה וכי יש לשלב את שתי הדרכים יחד.

במרכז הכינוס יישאו דברים גדולי ישראל מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן וכ"ק האדמו"ר מויז'ניץ.

כשבחלקו השני של הכינוס יינאמו האדמו"ר מביאלא, חבר מועצת גדולי התורה והגאון רבי אביעזר פילץ, ראש ישיבת תושיה-תפרח.

לקראת המעמד הגיעו המארגנים לקבל את ברכתם של גדולי הדור ביניהם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ששוחח באריכות בחובת המחנך לשלב סמכות ויראה לצד נתינה ואהבה מתוך איזון מוחלט ביניהם. "רק שימוש בשני המידות יחד יביא את התוצאה הנכונה והרצויה לחינוך ילדי ישראל", אמר מרן הגר"ח.

מרן הביא דוגמא ממעשה רב וסיפר לנוכחים המופתעים כי בילדותו זכה "לקבל מכות קלות" לשם חינוך ממרן החזו"א זצ"ל שעשה זאת כאשר השתובב (מרן שר התורה) בביתו. מרן הגר"ח סיפר לשומעים כי היה זה בשבילו לימוד והנהגה כי בחינוך יש צורך באהבה, אך לצד זאת גם ביראה ובמורא.

בהמשך נשאל מרן הגר"ח בנוגע ליחס כלפי ילדים יתומים והאם יש להתייחס כלפיהם במידת הרחמים ולהפלות אותם לטובה על פני הילדים האחרים שבכיתה דבר העלול לגרום לקנאה בהם.

הגר"ח השיב כי האיזון בנושא החשוב הזה הוא מהותי. מצד אחד, הבהיר, הרמב"ם כותב שצריך לנהוג כלפי יתומים ביתר חיבה והבנה ולכן ברור שיש להעניק ולהעריף עליהם אהבה יתירה, אולם מנגד יש לשמור גם על הסמכות ולדאוג שימשיכו לכבד את מוריהם.

"חשוב שידעו הילדים היתומים כי אסור להם לנהוג מעתה ואילך ככל העולה על רוחם ויש להבהיר להם את הגבולות זאת לצד הדאגה היתירה שיצליחו בלימודם", סיכם מרן הגר"ח קנייבסקי.

ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי גרשון אדלשטיין אמר למארגנים כי בחינוך חובה להקדים רפואה למכה וזאת באמצעות ההדרכה והדיונים של רבנים ומחנכים.

"חובה לעוסקים בחינוך לשמוע מאנשי מקצוע בתחומים אלו, כדי שיוכלו לחנך כל תלמיד כראוי", הוסיף הגרי"ג אדלשטיין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר