מנכ"ל משרד הביטחון: העסקת הקצינה המסיתה - תיבחן

ח"כ משה גפני דרש את פיטורי הקצינה שקיוותה ש"כל החרדים ימותו" והזהיר כי "ההסתה הזו תגיע למחוזות מסוכנים". מנכ"ל משרד הביטחון הודיע כי העסקתה תיבחן (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: משה בן נעים, למצולם אין קשר לכתבה)

ההסתה בצה"ל: מנכ"ל משרד הביטחון דן הראל הודיע כי יבדוק את המשך העסקת הקצינה סגן אלוף נורית לאעמי שבהקלטה שנחשפה היא נשמעה אומרת: "מקווה שכל החרדים ימותו".

ההבטחה של מנכ"ל משרד הביטחון הגיעה בעקבות הצעה לסדר של יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני בוועדה לביקורת המדינה שדרש את פיטוריה של הקצינה כשהוא מזהיר כי "ההסתה הזו נגד החרדים תגיע למחוזות מסוכנים מאד".

ח"כ גפני טען במהלך הדיון כי "קצינים בצה"ל ותחנת גלי צה"ל עוסקים בהסתה חמורה נגד הציבור החרדי".

דברי גפני בוועדה "היא חייבת להיות מפוטרת, כי קצין צה"ל שקרא לחייל אתיופי "כושי קטן" נשלח לכלא צבאי, וקצין משטרה שקרא לערבים "ערבושים" הודח מהמשטרה, ואילו לאעמי לא רק שרק ננזפה - אלא דווקא קודמה".

גפני סיפר למנכ"ל משרד הביטחון כי בליל יום העצמאות בתכנית בגלי צה"ל, קראו המגישים "לדלל את החרדים".

"ההתבטאות הזו לא הייתה בגרמניה, אלא ביחידה הצבאית שנקראת גלי צה"ל של מדינת ישראל. ההסתה הזו תגיע למחוזות חמורים מאד, אנחנו חרדים אך לא מטומטמים. משרד הביטחון לא יכול לעמוד מהצד" זעק גפני בוועדה.

יו"ר הוועדה, ח"כ אמנון כהן (ש"ס) אמר כי "צה"ל כצבא העם חייב לאפשר לכל האוכלוסיות והמגזרים להרגיש בו בנוח, ולכן אסור להשלים עם התבטאויות כאלו".

מנכ"ל משרד הביטחון הודה בתום הדיון כי איננו מכיר את המקרים הללו, והבטיח לבדוק אותם ולהשיב בהקדם לוועדה ולגפני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר