אפליית החרדים

דרעי תוקף: "יש חשש פלילי; לפיד רומס ודורס כל היגיון"

יו"ר ש"ס אריה דרעי שלח מכתב חריף ליו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ אמנון כהן בבקשה לכנס דיון מיוחד בעקבות התנהלות הממשלה בדגש על יו"ר 'יש עתיד', שר האוצר יאיר לפיד. "התנהלות בעייתית ושמא אף פלילית, מצד משרד האוצר שהעומד בראשו רומס ודורס כל היגיון והגינות", כתב (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
"חשש להתנהלות פלילית". אריה דרעי (צילום: פלאש 90)

אפליית הציבור החרדי: יו"ר ש"ס אריה דרעי שלח בצהריים (רביעי) מכתב חריף ליו"ר הוועדה לביקורת המדינה אמנון כהן בבקשה לכנס דיון מיוחד בעקבות התנהלות הממשלה בדגש על יו"ר 'יש עתיד', שר האוצר יאיר לפיד שלדברי דרעי "רומס ודורס כל היגיון והגינות".

במכתבו, כותב דרעי ליו"ר הוועדה: "הבוקר, במסגרת שאילתה דחופה שהעליתי, אישרה שרת המשפטים כי הוצג מידע מטעה ליועץ המשפטי במסגרת הדיונים להצעת חוק פטור ממע"מ לרוכשי דירות. היא אישרה כי פנתה לשמאי ממשלתי ומהנתונים שקיבלה עולה כי הוצג מיצג כוזב בפני היועץ המשפטי לממשלה. רצ"ב הפרוטוקול".

דרעי הוסיף וכתב: "שר הבינוי והשיכון שעלה אחריה מחה על דרך קבלת ההחלטות. לדבריו גם השמאי הממשלתי וגם נציגי משרדו, על אף חיוניותם בדיון כזה, הודרו הימנו. זאת ועוד: השר גילה מעל הדוכן כי דווח לו שהדרג המקצועי כן הציג בפני מקבלי ההחלטות את הנתון האמתי, והשאלה נוקבת שבעתיים: כלום אלו שישבו עם היועץ-המשפטי הסתירו מידע זה ממנו? כך לכאורה עולה מדברי שני השרים".

"שניהם הטעימו", מוסיף דרעי במכתבו, "כי ברי להם שהרף עליו הוחלט - 600,000 שקל - יועלה במהלך הדיונים בממשלה, בוועדת הכספים ובמליאה. כלומר, הם מסכימים לטענתנו שהיה כאן אחיזת עיניים והטעייה".

"עולה בפנינו תמונה מדאיגה על דרך קבלת ההחלטות של גורמי שלטון", מאשים יו"ר ש"ס, "והתנהלות בעייתית ושמא אף פלילית, מצד משרד האוצר שהעומד בראשו רומס ודורס כל היגיון והגינות בריצתו להגשים את מהלכיו, גם אם יש בהם אפליה קשה בין אזרח לאזרח, ולכאורה תוך הטעיית היועץ המשפטי".

דרעי מסיים את מכתבו כשהוא מבקש לקבוע דיון: "מאחר ונחשפה כאן התנהלות פגומה, בלשון המעטה, מצד גורמי שלטון שאינם מבחינים בין מותר לאסור ובין טוב לרע, וחובת הכנסת להעמידם במקומם אבקש בדחיפות לקבוע דיון בהשתתפות כל הגורמים, דהיינו שרי האוצר והשיכון, היועץ-המשפטי והשמאי הממשלתי, ומי שכבודו ימצא עוד לנכון".

בשבוע שעבר נחשף ב"כיכר השבת" כי תזכיר הצעת החוק שהגיש משרד האוצר על תוכנית יאיר לפיד להטבת 0% מע"מ חושף שמדובר בתוכנית שנועדה להפלות אך ורק את הציבור החרדי כאשר תיקון שהוכנס בחוק יאפשר גם לערבים ליהנות מההטבה מעורר סערה.

"למה משה לא ואחמד כן?", תהה יו"ר ש"ס אריה דרעי בשיחה עם "כיכר השבת", "כעת הוכח כי לא שרות צבאי מעניין אותו (את לפיד. ח"ש), אלא שנאת חרדים".

לדברי דרעי, "זהו שר האוצר הראשון שמתנער במוצהר מציבור גדול במדינה ועושה כל שביכולתו כדי לפגוע בו".

"אני קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו לעצור את הטירוף והשנאה שאוחזת בשרי ממשלתו", מוסיף יו"ר ש"ס ומבהיר: "נעתור לבג"ץ נגד ההחלטה השערורייתית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר