שם חדש לבקו"ם החרדי: "מדור בני ישיבות"

צעירים שהגיעו לאחרונה לבקו"ם החרדי החדש בתל השומר, גילו כי שמו החדש והרשמי הוא "מדור בני ישיבות". בשטח ישנה הפרדה מלאה מנשים. השם הקודם שנגנז: הממ"ח (חרדים, צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הבקו"ם, ארכיון (צילום: פלאש 90)

הזעם והכעס במגזר החרדי כנגד הקמת הבקו"ם החרדי שנקרא תחילה ממ"ח (מרכז מיון חרדי), הביא לכך שקציני צה"ל הבכירים ישבו על המדוכה בשבועות האחרונים בכדי להחליף את השם המקורי שהפך לסדין אדום בקרב האוכלוסייה החרדית, לשם חדש.

באי המקום הבחינו בימים האחרונים כי בכניסה לבקו"ם, הוצב שלט ובו נכתב שמו "מדור בני ישיבות". בני הישיבות המבקשים להגיש דיחוי משירות צבאי בשל תורתו אמנותו, יכנסו אל מתחם הבקו"ם מכניסה חיצונית ונפרדת מזו של הבקו"ם החילוני, ובכך נרשמת בשטח הפרדה לחלוטין מחיילות.

בבקו"ם עצמו, נדרשים תלמידי הישיבות והאברכים לגשת אל החיילים החרדים הנמצאים בדלפקים בחדרים הממוקמים באזור הדלת הראשית המובילה אל הרחוב, שם הם מציגים את תעודת הזהות וסיבת ההגעה למקום. "הם לא חייבו אותי לצפות בסרטונים על צה"ל, כשאמרתי שאני רוצה דיחוי, החייל במקום ביקש שאחתום על טפסים ולא ניסה לשכנע אותי להתגייס", סיפר בשיחה עם "כיכר השבת" בן ישיבה שהגיע אתמול (ראשון) להגיש דיחוי.

בתחילת החודש, ימים אחדים אחרי שנכנס לתפקידו באופן רשמי, מפקד המקום הרב יעקב ראשי הועלה לדרגת רס"ן בטקס שהתקיים באולם אירועים פרטי ובו השתתפו עשרות קצינים בכירים בצה"ל. הדרגה הוענקה לו על ידי ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, האלוף יעקב ברק.

הרב יעקב ראשי הנמנה על ציבור חובשי הכיפות הסרוגות, שימש קודם לכן כרכז פרויקט שילוב חרדים באגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה בצה"ל, עם כניסתו לתפקיד אחוזי הגיוס לפרויקט עלו באחוזים משמעותיים. קודם לכן שימש בתפקיד כקצין ברבנות הצבאית ונחשב לקצין מוערך בצה"ל.

מטרתו של מפקד הממ"ח ושל צה"ל בכלל היא בראש ובראשונה לנסות ולהפיג את המתיחות בין האוכלוסייה החרדית לבין צה"ל, לעת עתה הם לא נחלו הפסד, אם כי גם לא הצלחה מרשימה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר