כבוד רבותינו

הרישום לישיבות: הרב אשר אריאלי הכשיר את "שינקר"

ישיבת "תפארת התלמוד" בירושלים בראשות הגר"ב שינקר, נפסלה על ידי הוועד למען כבוד רבותינו, וכעת מציגה את אישורו של מרן הגראי"ל שטיינמן לישיבה זאת באמצעות מכתב שמפרסם הגר"א אריאלי שכותב כי מרן הגראי"ל אישר לו להוציא מכתב תמיכה בישיבה • מקורבים לוועד: "כופפנו את שינקר" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב אשר אריאלי (צילום: Rachack)

הפילוג הליטאי: פעילותו של "הועד למען כבוד רבותינו" במגזר הליטאי, המפרסם מדי שבוע את רשימת הישיבות הקטנות שאסור להירשם אליהם בשל כך שאינם מזוהים עם הנהגתם של מרנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי, יודעת הצלחות וכישלונות.

בשבועות האחרונים פרסמו עסקני הוועד "רשימה שחורה" של ישיבות קטנות בירושלים אליהן לא מומלץ להורים לשלוח את ילדיהם ללמוד בהן זאת משום שמחנכים שם שלא לציית לסמכותם של גדולי ישראל ועוררו סערה.

אחת מהישיבות הנמצאות ברשימה הפסולה של "הוועד למען כבוד רבותינו" הינה ישיבת "תפארת התלמוד" בראשות הגר"ב שינקר לגביה כותבים העסקנים כי "נדרשת זהירות מהיסחפות אחרי תלמידים או מי מהצוות הנמנים על התנועה המתנגדת לרבותינו, ונדרשת עירנות לגבי הכוונת הבנים לישיבות גדולות".

הפרסום עשה את שלו וכפי הנראה נרשמה ירידה במספר הנרשמים לישיבה ובעקבות כך מפרסם הבוקר (שישי) הגאון רבי אשר אריאלי, מראשי ישיבת מיר וממרביצי התורה הנודעים בירושלים, מכתב תמיכה מיוחד בישיבה שנכתב לדבריו על דעתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן.

"כיכר השבת" מביא בפרסום ראשון את המכתב המלא:

ראש חודש סיון ביום הזה וגו' תשע”ד

באתי בזה בהורמנא דמרן ראש הישיבה רבינו הגראי”ל שליט”א לספר בשבח הישיבה הקדושה הצועדת לשם ולתהילה ישיבת "תפארת התלמוד" המתנוססת לתפארה בעיה”ק ירושלים תובב”א בראשות הגאון רבי ברכי' שינקר שליט”א אשר הוא ועמו כל רבני הישיבה הקדושה שליט”א מוסרים נפשם לגדל את תלמידיה בתורה ויר”ש ועומדים על המשמר לבל יכנסו לישיבה הקדושה שום רוח זרה אלא אך ורק תורה ויר”ש.

ומן שמיא סייעוהו להעמיד עדרים של תלמידי חכמים מובהקים מצוינים ביראתם הטהורה ובמדות נעלות.

וביודעי קאמינא שגם היום הם ממשיכים כן במשמרת הקודש הזו בכל כוחם ביתר שאת וביתר עוז ואשרי מי שזוכה שבנו יגדל ויתחנך בישיבה הקדושה הזו.

וע”ז באתי על החתום לכבודה של תורה

אשר אריאלי

כאמור מכתב התמיכה החריג אותו מפרסם הגר"א אריאלי, לא מתפרסם בצורה רשמית על-ידי הוועד למען כבוד רבותינו, כפי שנעשה בשבוע שעבר על ידי הגר"י אייכנשטיין ר"י 'יד אהרון' הנמנה על מקורביו ונאמניו של מרן הגראי"ל שטיינמן שהעניק אף הוא מכתב חיזוק ותמיכה בעבור ישיבת "משכן שלמה" בירושלים שנפסלה אף היא ע"י הוועד.

גורמים בציבור הירושלמי טוענים כי מדובר במכה לעסקני הוועד בראשות הרב אליהו פרויליך אשר שני הישיבות המרכזיות אותם הם פסלו מקבלות עתה "הכשר" דווקא מרבנים חשובים ומפורסמים הנמנים על מקורביו הבולטים של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן.

מנגד, אומרים גורמים בציבור הליטאי כי ההיפך הוא הנכון. לדבריהם, עצם העובדה שישיבה חשובה כמו "תפארת התלמוד" נאלצת לכתת רגליה ולקבל מכתב תמיכה מהגר"א אריאלי מוכיח כי הוועד הצליח בפעולתו וכי בישיבה קיבלו על עצמם את הנהגת מרנן ורבנן גדולי הדור.

בשולי הדברים יצוין כי ישיבת "אמרי נועם" אושרה על ידי עסקני הוועד שהמליצו להורים ולמחנכים לשלוח תלמידים להירשם לישיבה, אלא שבהודעה להורים התבטא בימים האחרונים ראש הישיבה הגר"צ קאהן בקולו ואמר כי "הנושא של המחלוקת לא קשור לישיבה, והרב'ה שלנו זה רבי שמואל - הוא קובע כאן הכל - חלק ממה שהוא קבע שכאן יהיה שקט".

גורמים המקורבים לוועד למען כבוד רבותינו מסבירים ל"כיכר השבת" כי הם לא רואים במהלך של הרב אריאלי ראיה להיחלשותו של הוועד, להיפך, זה רק מראה את כוחו ועוצמתו של הוועד שגרם לראשי הישיבה לשלוח שליחים למרן ראש הישיבה ולנסות לשנות את ההחלטה הממקמת אותם ב"רשימה השחורה".

"הם הבינו שהרישום שלהם ייהרס אם הם לא ישמעו לדעת ראש הישיבה ולכן שיגרו שליחים להפר את רוע הגזירה וגם אחרי כל התחנונים מרן הגראי"ל לא הסכים לכתוב במפורש בעד הישיבה אלא שלח אותם להגר"א אריאלי שייקח על עצמו את האחריות על כך שהישיבה תחנך בכפוף לגדולי ישראל", מציינים בוועד.

מכתבו של הרב אשר אריאלי, צילום 'כיכר השבת'
מכתבו של הרב אשר אריאלי, צילום 'כיכר השבת'
הרשימה השחורה של הוועד למען כבוד רבותינו
הרשימה השחורה של הוועד למען כבוד רבותינו
הרשימה השחורה של הוועד למען כבוד רבותינו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר