תקוות האדמו"ר מצאנז: "שנראה פחות חרדים בליכוד"

האדמו"ר מצאנז נועד עם ראשי תנועת אגודת ישראל יוסף קופרברג וחנוך זייברט והביע תקווה כי לאור הרדיפה - פחות חרדים יתפקדו לתנועת הליכוד. "מזימת החילונים - כשל בלעם" (חרדים, חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרבי מצאנז (צילום: משה גולדשטיין)

במהלך השבוע האחרון, הגיעו ראשי תנועת אגודת ישראל יוסף קופרברג וחנוך זייברט לביקור במעונו של מרן האדמו"ר מצאנז. האדמור נשא בפניהם דברים כשהוא עומד על נקודות המחלוקת בין הציבור החרדי לכללי ועל רדיפת הדת בארץ הקודש.

הרבי הציג בפני השניים את הפגיעה הרוחבית של השלטונות בצרכי המגזר החרדי החל מגזירת הגיוס בכפייה, פגיעה בתקצוב לומדי התורה, פגיעה במשפחה החרדית, פגיעה בתקצוב המעונות לגיל הרך, הקיצוצים בסמינרים ומוסדות החינוך וכן הפרת הסטטוס קוו בשמירת השבת והחיים היהודיים בישראל.

"הם עושים כל שביכולתם שלא לתקצב מוסדות התורה כשהם מסמנים את המטרה וכעת הם מחפשים רק את התירוץ לכך", אמר האדמו"ר בכאב. "הם מלבישים את הרדיפה כנגד החרדים באיצטלה של כביכול דאגה לפרנסתם תוך שאיפה להניע אותם לצאת לעבודה וללמוד מקצוע אך כל מי שמביט נכוחה מבין שיש כאן מילכוד - מילכוד בלימוד ומילכוד ביישום המקצוע".

"מקומות הלימוד והתכנים הינם בעייתים עבור אורח החיים של אדם שומר תורה ומצוות, ובכלל מי מוכן לקבל חרדים לעבודה?" תהה האדמו"ר, ואמר בדבריו כי המזימה "שלהם" (המדינה / החילונים) מורכבת ומתוכננת היטב כעצת בלעם והיא להוציא חלילה את היהודי החרדי לתרבות רעה. "המטרה היא לשנות אותנו, שנתנהג כמוהם ושהילד שלנו יראה חלילה כמו הילד שלהם".

הרבי הוסיף לסיום כי לפחות מעז יצא מתוק, "בעבר היו כאלו מתוך המחנה שלנו שסברו בטעות שהימין הוא יותר אוהד דת מהשמאל. עתה עם רדיפת הדת הקיצונית מימות המדינה, דווקא על ידי ממשלה ימנית כולל הימנים הדתיים, מתבהרת התמונה", אמר הרבי בנחרצות. הרבי הוסיף את תקוותו כי יש להניח שיראו מעתה פחות חרדים בוועידת הליכוד וכי הציבור החרדי "יכיר מול מי הוא מתנהל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר