אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ

למרות הגזירות האכזריות: עולם התורה הולך ומתרחב

בשנה האחרונה הטיחה ממשלת נתניהו, בנט ולפיד, גזירות קשות ואכזריות על ראשם של לומדי התורה - החל מגזירת הגיוס ועד קיצוצים חדים בתקציבים ובמלגות, אך למרות זאת, ערב חג קבלת התורה, הנתונים מעידים כי עולם התורה בפריחה ומתמדת ומונה כ-138 אלף בני תורה ב-2070 מוסדות (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: P360)

השנה האחרונה הייתה קשה במיוחד ללומדי התורה, לצד גזירת הגיוס בכפייה נוספו גם קיצוצי הממשלה בתקציבי הישיבות הקדושות ובמלגות אברכי הכוללים, ובנוסף, נמשכה הפגיעה במטה לחמם של משפחות ברוכות הילדים מה שהשפיע במיוחד על המגזר החרדי.

אולם על אף כל הקשיים והאתגרים, מתברר כי עולם הישיבות והכוללים פורח ונמצא בצמיחה מתמדת.

ערב חג השבועות, חג קבלת התורה תשע"ד, מתברר שוב הנס הפלאי של תקומת עולם התורה וכי ההבטחה כי "לא תשכח מפי זרעו" מתקיימת לה בחוש.

מנתוני 'איגוד מנהלי הישיבות' המתפרסמים עולה כי חל גידול עצום במספר חובשי ספסלי בתי המדרש וכי על אף שעינם של השלטונות צרה בריבוי האברכים הרי שהם אומרים "פן ירבה" ואנחנו משיבים להם "כן ירבה".

מהנתונים עולה כי ב-2070 מוסדות תורה בארץ הקודש שוקדים על תלמודם למעלה מ-138,000 בני תורה, כן ירבו, הנמנים על 290 תלמידי הישיבות הקטנות לצעירים ו-1800 הישיבות הגדולות וכוללי האברכים.

מהנתונים עולה כי בישיבות לצעירים לומדים כיום כ-30 אלף תלמידים ואילו בישיבות הגדולות לומדים במקביל 34 אלף תלמידים זאת בנוסף ללמעלה מ-4,000 תלמידי חו"ל, כשבמקביל לומדים כ-70 אלף אברכים במסגרות הכוללים השונות בכל רחבי הארץ.

באיגוד מנהלי הישיבות מציינים כי הנתונים אינם כוללים את אותם אלפי אברכים הלומדים במסגרות תורניות שאינן מתוקצבות על-ידי הממשלה מחמת סיבות שונות.

מתברר, כי על אף כל הקשיים והניסיונות להצר את צעדינו הרי שמתקיים הפסוק "כל כלי יוצר עלייך לא יצלח" ועולם התורה נמצא בצמיחה מתמדת כשעוד ועוד אברכים ובני ישיבות בוחרים להצטרף ללגיונו של מלך ושוקעים בעומקה של הלכה.

"לא הקשיים הכלכליים ולא הקיצוצים התקציביים ירתיעו אותנו מלהמשיך בדרך המסורה לנו", אומרים ראשי כוללים ומנהלי ישיבות בתגובה לנתונים המפתיעים. "פעם חשבנו שמדובר במליצה כשאומרים על אברכים שהם ממיתים עצמם באוהלה של תורה אולם כיום לאור הקיצוצים והפחתת המלגות והגזירות האכזריות נראה כי זו אכן המציאות אבל על אף כל זאת הם לא מצליחים לשבור אותנו ועוד להיפך, מכל הצרות אנו רק מתחשלים יותר ומאמינים בצדקת דרכינו".

"היצר הרע והסיטרא אחרא מנסים לפגוע בנו ולהפחית מעוצמת הקדושה אולם מנגד עם ישראל מתגלה בשיא תפארתו, לא נכנע ולא מרים ידיים ורבבות האברכים ובני ישיבות שוקדים על התורה והעבודה מתוך מסירות מופלאה. אשרינו שזכינו לכך", הם מוסיפים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר