"נאום התוכחה"

דרעי לנתניהו: "די לרדיפה הנוראה של לומדי התורה"

במהלך שמחת שבע ברכות לבתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי שנערכה בירושלים, בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו, שרי הממשלה וחברי כנסת, תקף דרעי בחריפות את הגזירות הקשות על לומדי התורה וקרא: "אדוני רה"מ, תמצא את המכנה המשותף שעם ישראל ימשיך כאן" • וידאו וגלריה (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילומים: יעקב כהן)

נאום התוכחה: במהלך שמחת שבע ברכות לבתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי שנערכה אמש (שני) בירושלים, בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, תקף דרעי בחריפות את נתניהו על הגזירות הקשות המוטחות באברכים.

באירוע המצומצם השתתפו שר החוץ אביגדור ליברמן ורעייתו, שרת המשפטים ציפי לבני, שר הדתות והכלכלה נפתלי בנט, שר הפנים גדעון סער, שר התחבורה ישראל כץ, שר התשתיות סילבן שלום, יו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג, השר יובל שטייניץ, סגן השר אלי בן דהן, ח"כ עופר שלח, ח"כ זאב אלקין, ח"כ אריאל אטיאס, ח"כ יצחק כהן, ח"כ משולם נהרי, ח"כ אברהם מכאלי, ח"כ איציק שמולי, הרב בני פישר, שגריר בריטניה בישראל מת'יו גולד, הנגיד אהרון וולפסון, ועוד.

במהלך הנאום שנשא באירוע, לא בחל דרעי במילים קשות נגד הגזירות שמטיחה ממשלת נתניהו על הציבור החרדי, ראש הממשלה ורעייתו האזינו בקשב רב לדברים והנהנו בראשם.

"אני אומר לכם באופן אישי", פתח דרעי, "אתמול בלילה, איזו שמחה יכולה להיות לאבא יותר משמחה שמחתן את הבת שלו, עם חתן יהלום שאני לא יודע אם אפשר לאמוד אותו, חתן תלמיד חכם בעל מידות טובות".

"אבל היה לי איזו שהיא עוגמת נפש כשאני יודע שפה לצערי הרב, ואני באמת לא בא בטרוניה לאף אחד, אני מדבר מתוך כאב הלב, שאני חייב לדעת, חייבים לזכור את זה, כדי לדעת להתגבר על זה, את הכאב הנורא של הרדיפה הנוראה נגד לומדי התורה", המשיך דרעי.

"כשאני שומע שבוע שעבר", פירט דרעי, "על עשרת אלפים משפחות הכי עניות שיש במדינת ישראל, למעלה משלושה ילדים, האישה לא עובדת, אין רכב, עניים מרודים, שהבעל מתוך רצון חופשי החליט לשבת ללמוד תורה, והאמא לוקחת את העול על עצמה, מקבלים מעם ישראל, ממדינת ישראל, ממדינת היהודים - 1,100 שקל לחודש, כבר שנים רבות, תסתכלו על זה סוציאלי, תסתכלו על זה תורני, איך שאתם רוצים, בא בית המשפט וביטל את זה

"אתם יודעים מה המשמעות של זה?", תהה והשיב, "עשרות אלפי ילדים, חלב, לחם, להפסיק ללמוד תורה. למה? השמחה שלי לא שלימה, אני אומר לכם את האמת, לא רק שלי, של הרבה יהודים, ועוד שורה שלמה של דברים".

"מה שאני מבקש, מה שאני מתפלל לקב"ה", הוסיף דרעי, "יש לנו חילוקי דעות, יש לנו כל אחד השקפות אחרות, אני מקבל ואני מבין את הדאגה של אלה שדואגים מה יהיה עם המשך עם ישראל, כמה יעבדו וכמה ילמדו, אני מקבל את הכל, רק אני אומר, אנא, תזכרו שהירושלים של מעלה, שכל חתן וכלה זוכרים בשעת החופה, זה מה ששימר את עם ישראל במשך אלפי שנים בגלות, זה מה ששמר אותנו ברוסיה ובמרוקו ובתוניס ובכל המקומות בעולם, מה שמר אותנו? הירושלים של מעלה, הכמיהה לבוא לארץ ישראל ולחיות כיהודים גאים ששומרים את מורשתם".

"בואו לא נתאבד", קרא דרעי, "בואו לא נזרוק את התינוק עם האמבטיה, בואו ביחד, עם כל החילוקי דעות הפוליטיים, ביחד בעזרת השם נמצא את המכנה המשותף, אין לי ספק שבהידברות נמצא את הפתרון, זה בשבילי השמחה השלימה של חתן וכלה".

"אני הייתי חייב לומר את זה, אני אומר את זה כאח בין האחים, החברים שלי שנמצאים כאן הם חברים אמיתיים שלי, אני אומר את זה מתוך כאב לב", הוסיף דרעי, "בואו נתגבר על עצמנו ונמצא ביחד את המכנה המשותף איך עם ישראל ימשיך זה לצד זה, כולנו יהודים עם מאות מיליונים של אויבים שצרים עלינו, צריך לזכור את זה, אסור לסגור את העיניים, יש מאות מיליונים שרוצים אותנו בים, והמכנה המשותף שלנו כאן הולך ומצטמצם, בואו לא נגמור אותו, בואו לא נאבד אותו, בואו נמשיך כמו שעשינו עד היום".

בשלב זה פנה דרעי ישירות לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "אדוני ראש הממשלה, עשית את זה כל השנים, באמת, בלב ובשכל נכון, תעשה את זה עם כל האילוצים, תמצא את המכנה המשותף שעם ישראל ימשיך כאן, עם כל חילוקי הדעות, להיות המשולש הקדוש - ארץ ישראל, תורת ישראל ועם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר