פרשת הרב והניצב: עסקת הטיעון עם הרב פינטו אושרה

הרב יאשיה פינטו ישמש כעד מדינה נגד מפקד לה"ב 433 - ניצב מנשה ארביב. ההחלטה התקבלה לאחר ישיבה קדחתנית בהשתתפות היועמ"ש ובכירי הפרקליטות (חדשות חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: שובה ישראל)

התפתחויות משמעותיות בפרשת "הרב והניצב": אתמול (שני) התקיימה ישיבה קדחתנית בהשתתפות היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין ובכירי הפרקליטות. בפגישה דנו הצדדים כולם האם לקבל את הסדר הטיעון אליו הגיעו בפרקליטות המדינה עם פרקליטי האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, רבה של קהילת "שובה ישראל".

לפי הדיווח בעיתון "ידיעות אחרונות", בתום הישיבה שנמשכה כמה שעות, היועץ המשפטי החליט כי יש לקבל את עסקת הטיעון לפיה הרב פינטו ישמש עד מדינה נגד ראש היחידה החוקרת לשעבר, ניצב מנשה ארביב, וכי כל העדויות של הרב עצמו ומקורביו ישמשו נגד הניצב, כל זאת לאחר שהרב נמצא דובר אמת בבדיקת הפוליגרף שנערכה לו לפני מספר ימים.

בשל החלטה הזו שבה קיבל היועץ המשפטי את עמדת הפרקליטות, ניצב ארביב ייחקר באזהרה וזאת בניגוד להליך שהתנהל עימו עד כה - רק הליך "בדיקה". על פי ההסכם המקדמי עם הפרקליטות, הרב פינטו שב לארץ לפני שבועיים ועם נחיתתו עשה את דרכו אל חדר החקירות במשטרה, שם נחקר במשך מספר שעות.

לפי ההסכם אליו הגיעו פרקליטו של הרב, עו"ד אלי זוהר עם היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין, באם יימצא הרב דובר אמת, אז "הדיל" בינם יהפוך למעשי. הרב יעיד נגד ארביב אך לא יחמוק מעונש, לפי ההסכם הרב ייכנס למאחורי סורג ובריח למשך שנה.

על פי כתב האישום שיוגש נגדו, הרב חשוד במתן שוחד לניצב אפרים ברכה. כתב האישום המקורי ייחס לרב עבירה של הדחה בחקירה תוך מתן טובות הנאה ושימוש באמצעים פסולים כלפי מעורבים בחקירה וכן עבירות של הטרדת עד, הלבנת הון ועבירות נוספות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר