הטבת ביטול המע"מ תותאם גם לחרדים שלא שירתו בצה"ל

לאחר מו"מ בין משרד האוצר והיועץ המשפטי לממשלה הוחלט כי הטבת המע"מ לחרדים שלא שירתו בצה"ל תהיה על דירות שמחירן הוא עד 950 אלף שקלים. "רה"מ התערב" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
רכישת דירה (צילום: פלאש 90)

שבועות אחדים אחר הביקורת הנוקבת כנגד תוכניתו של שר האוצר יאיר לפיד למתן פטור ממע"מ ברכישת דירה ראשונה, תוכנית שאמורה הייתה להיטיב בעיקר עם האוכלוסייה החילונית, היא צפוייה לעבור שינויים קלים האמורים להיטיב עם האוכלוסייה החרדית - גם לכאלו שאינם משרתים בצה"ל.

אחרי משא ומתן קדחתני שהתנהל בין משרד האוצר והיועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין הוחלט כי בתוכנית שתובא לאישור הממשלה והכנסת, ייהנו זוגות צעירים שלא שירתו בצה"ל מהטבת פטור ממע"מ לדירות במחיר של עד 950 אלף שקל. הרף המירבי שנקבע במקור היה לדירות שמחירן עד 600 אלף שקל.

גורמים במשרד ראש הממשלה אמרו הצהרים ל"כיכר השבת" כי "ראש הממשלה ביקש מהיועץ המשפטי לממשלה שייבחן את האפשרות לשלב גם את החרדים שאינם שירתו בצה"ל, ולאחר בדיקה קבע היועץ כי אלו יוכלו לקבל את ההטבה פטור ממע״מ לדירות עד 950 אלף שקל".

סגן שר האוצר מיקי לוי וח"כ דרעי מתכתשים על רקע החוק, ארכיון (ערוץ הכנסת)

הצעת החוק תובא ביום ראשון הקרוב לוועדת השרים ובה השינויים הבאים: מחיר הדירה הנמכרת בתוספת מע"מ לא יעלה על הנמוך מבין 1,600,000 שקל אם הרוכש ביצע שירות צבאי או אזרחי-לאומי, או שהוא נכה, או על 950,000 ש"ח אם רוכש הדירה לא ביצע שירות, או על מחיר שיתקבל לאחר הכפלת שטח הדירה הנרכשת בערך מטר מרובע דירתי שיקבע השמאי הממשלתי הראשי לפי הנמוך.

באתר רשות המסים יפורסם שאלון ממוחשב באמצעותו יוכל כל מי שלהערכתו זכאי להטבה להזין את פרטיו (ללא צורך בהזדהות) ולבדוק את זכאותו. היה ורוכש הדירה נמצא זכאי, עליו לעבור מתוך השאלון הממוחשב להמצאת תצהיר, בו יוצהר כי כל הנתונים שהקליד נכונים. את המסמך הזה בחתימת עו"ד, יגיש הרוכש למשרד מיסוי מקרקעין יחד עם ההצהרה על רכישת המקרקעין.

במקביל, גם למוכר יהיה מדמה ממוחשב נפרד, בו הוא יכול לבחון האם הדירה שמוכר היא דירה מיטיבה. היה וימצא כי הרוכש או הדירה אינם עומדים בקריטריונים לזכאות למע"מ אפס תישלל זכאותם. בכל שלב, לרשות הרוכשים והקבלנים יעמוד מוקד טלפוני באמצעותו יוכלו להציג כל שאלה או בקשה להבהרה.

ישנם קריטריונים נוספים לקבלת ההטבה, כך לפי ההחלטה שהתקבלה וקיבלה את אישור היועץ המשפטי, אחת מהם, היא שהזכויות בדירה נרכשו על ידי בני הזוג והדירה היא דירה ראשונה של הזוג, כמו כן לא הייתה בבעלות מי מבני הזוג דירת מגורים מאז 1995 לרבות שכל אחד מבני הזוג לא ביצע עסקת לרכישת דירה אשר בוטלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר