סם אולפינר ל"כיכר השבת":

"החילונים יפסידו מהטבת המע"מ, החרדים הרוויחו"

השינוי בהטבת המע"מ ייטיב עם החרדים, אך החילונים יפסידו ממנו. כך אומר בשיחה עם 'כיכר השבת' סם אולפינר, נשיא הכבוד של התאחדות הקבלנים

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

יממה לאחר פרסום החלטת היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין, לפיה בתוכנית הפטור ממע"מ שתובא לאישור הממשלה והכנסת, ייהנו זוגות צעירים שלא שירתו בצה"ל מהטבה לדירות במחיר של עד 950 אלף שקל. האם ההחלטה אכן תיטיב עם החרדים?

סם אולפינר, נשיא הכבוד של התאחדות הקבלנים, אמר בשיחה ל"כיכר השבת" כי החרדים הרוויחו מהשינוי בתוכנית: "לחרדים ההטבה בוודאי אקטואלית, כל הדירות בביתר עילית - זה מאוד אקטואלי, זה יעזור לקנות דירות. אנחנו יודעים כמה עולה דירה בערים בני ברק, ביתר עילית ובית שמש, לכן החרדים ירוויחו, ומגיע להם".

האם תהיה עליה במחיר? לדברי אולפינר: "אם יהיו מספיק דירות אז לא תהיה עלייה, אם לא יהיו מספיק דירות אז הקבלנים ירוויחו את הכסף. עד כמה שאני יודע בבית שמש ובביתר עילית ישנן דירות רבות למכירה, מדובר באלפי דירות".

מיקי לוי ואריה דרעי מתכתשים סביב נושא ההטבה (צילום: ערוץ הכנסת)

לדברי נשיא הכבוד של התאחדות הקבלנים, המפסידים מתוכנית זו הם המרווחים בתוכנית המקורית - החילונים: "החילונים לא הולכים להתגורר היכן שהחרדים מתגוררים, יהיו להם מעט מאוד אפשרויות, יש אולי 600 דירות כאלה בכל הארץ והחילונים הפסידו, אין לי שום ספק שכל הדירות הזולות בבאר שבע, בקריית גת ובטבריה - החרדים יקנו אותן, ולחילונים לא יהיה. הרי השיטה מוכרת, אם חרדי אחד קונה - כל החילונים בורחים ואז יורדים מחירי הדירות במקום".

כזכור, גורמים במשרד ראש הממשלה אמרו אתמול (שלישי) ל"כיכר השבת" כי "ראש הממשלה ביקש מהיועץ המשפטי לממשלה שייבחן את האפשרות לשלב גם את החרדים שאינם שירתו בצה"ל, לאחר בדיקה קבע היועץ כי אלו יוכלו לקבל את ההטבה פטור ממע״מ לדירות עד 950 אלף שקל".

הצעת החוק תובא ביום ראשון הקרוב לוועדת השרים ובה השינויים הבאים: מחיר הדירה הנמכרת בתוספת מע"מ לא יעלה על הנמוך מבין 1,600,000 שקל אם הרוכש ביצע שירות צבאי או אזרחי-לאומי, או שהוא נכה, או על 950,000 ש"ח אם רוכש הדירה לא ביצע שירות, או על מחיר שיתקבל לאחר הכפלת שטח הדירה הנרכשת בערך מטר מרובע דירתי שיקבע השמאי הממשלתי הראשי לפי הנמוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר