אל תאמינו לגפני, אנו לא מפלים חרדים / ח"כ דב ליפמן

בחודשים הקרובים אתם צפויים לשמוע את ח"כי המפלגות החרדיות משתמשים בביטוי "שנאה" ו"אנטי חרדיות" על רקע אי מימון הקייטנות. אל תאמינו להם. טורו של ח"כ דב ליפמן

ח"כ דב ליפמן | כיכר השבת |
ח"כ דב ליפמן (צילום: פלאש 90)

לכבוד כל ההורים ששולחים את ילדיהם היקרים לבתי ספר בחינוך העצמאי ולבתי ספר מוכרים שאינם רשמיים. במהלך הימים, השבועות והחודשים הקרובים, הפוליטיקאים החרדיים יספרו לכם שהממשלה ה"אנטי חרדית" מונעת מילדיכם לקבל מה שמגיע להם.

בעוד תלמידים בכיתות א׳ ו-ב׳ ברחבי הארץ ישתתפו בקייטנה בחודש יולי לפי תוכנית חדשה של משרד החינוך, הפוליטיקאים ביהדות התורה וש"ס יכריזו על ה"שנאה" שיש לשאר העם נגד החרדים מכיוון שבבתי ספר חרדיים לא מקבלים מימון לקייטנה. הם יסיתו נגד שאר המדינה ובמיוחד נגד הממשלה בניסיון להמשיך ולשכנע אתכם בצדקת עמדתם- שכל העולם נגדכם.

אחיי ואחיותי - אין דבר יותר רחוק מן האמת. אין שום שמץ של "אנטי חרדיות" או "שנאה" בתכנית החדשה. האמת היא שאם הייתם לוחצים על מנהלי בתי הספר של ילדיכם להצטרף למערכת החינוך הרשמית, הייתם מקבלים מימון לקייטנה וגם מימון מלא לאורך כל השנה.

אני מודע לפחד שאתם חשים, שאם תצטרפו למערכת הרשמית ילדיכם ידרשו ללמוד דברים הנוגדים את השקפותיכם ואורח חייכם, אך את הפחד הזה מייצרים הפוליטיקאים בעצמם ואין שום כוונה מצד המדינה לעשות כך. בקום המדינה היה מאבק קשה בין החילונים והחרדים לגבי זהות המדינה, אך כעת ב-2014 החילונים לא רוצים שנהיה פחות דתיים או שיהיו פחות תלמידי חכמים, אלא רק להפסיק את הכפייה הדתית נגדם.

בעקבות השינוי הזה, יש לכל בית ספר הזדמנות פז להצטרף למערכת הרשמית, לקבל מימון מלא, לקבל את הקייטנה - וגם לאפשר לילדים ללמוד לימודי בסיס במתמטיקה, אנגלית וכו׳ כדי לאפשר להם להיכנס אל שוק העבודה ברמה מכובדת בעתיד.

כפי שהציבור החילוני עבר שינוי, הגיע הזמן שהציבור החרדי יעבור שינוי גם כן. תסתכלו בעיניים של כל ילדיכם. כמה מהם באמת מסוגלים ללמוד אך ורק תורה במשך עשרות שנים? כמה מהם ירוויחו מלימוד מקצועות בסיס במשך שעתיים ביום, ושזה לא רק יעזור להם בעתיד אלא גם בהווה - על ידי חיזוק לימוד התורה ושמחת החיים שלהם המשפיעים על רמת הקשר שלהם לדת, שמירת המצוות, והקדוש ברוך הוא?

מה שתיארתי כעת אינו רק מצב תיאורטי, אלא בדיוק מה שקורה בכל בית ספר וישיבה חרדית שמקבלת על עצמה להכניס לימודים כלליים ללו"ז היומי שלה. הבחורים יותר שמחים בחיים שלהם בכלל, ומתחזקים בלימוד התורה ובתפילות בפרט.

לכן, אני קורא לכם הורים יקרים: אל תאמינו לחברי הכנסת גפני, ליצמן, דרעי וכו'. ללא ספק הם יסיתו ויתסיסו את השטח באומרם שמשמעות החלטת הממשלה היא שהאוכלוסיה החרדית תישאר מקופחת בעוד שאר המדינה תקבל את המגיע לה.

הסיבה היחידה שבגינה הילדים שלכם לא מקבלים את הקייטנה היא אותה סיבה שבגינה בתי ספר ערבים ובתי ספר פרטיים אחרים לא מקבלים אותה - מכיוון שמדובר על תכנית של המערכת הרשמית, עם מנהלים ומורים מן החינוך הרשמי, בפיקוח של החינוך הרשמי. זה כל הסיפור. מדובר על תכנית מיוחדת שהמימוש שלה מתאפשר רק בתוך מערכת החינוך הרשמית. וכן, כממשלה וכמדינה יש לנו העדפה למערכת הרשמית על פני החינוך הפרטי ברמה הערכית.

אבל אתם יכולים לשנות זאת. אתם יכולים ללחוץ על בתי הספר של ילדיכם ובתמורה תקבלו חינוך במימון מלא, חינוך שמחנך אותם להיות חרדים לדבר ה׳ ברמה הכי גבוהה, ללמוד תורה ברמה הכי גבוהה, לקבל כלים שלא מנוגדים בכלל לתורה ושיעזרו להם לשלב תורה עם פרנסה מכובדת בעתיד, וכן - לקבל קייטנה לכל קיץ.

הערת מערכת: הכותב הינו ח"כ במפלגת "יש עתיד". אין בפרסום הדברים משום הבעת תמיכה בדעות הכותב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר