חטיפת תלמידי הישיבה

הותר לפרסום: אחד הנערים חייג למשטרה ולחש "חטפו אותנו"

אחד הנערים שנחטפו ביום חמישי, חייג למשטרה שניות לאחר שעלה על הרכב, ולחש: "חטפו אותנו", כך הותר הערב לפרסום. צה"ל ממשיך במצוד אחר חוטפי שלושת תלמידי הישיבה - נפתלי פרנקל, גיל-עד שאער ואייל יפרח. במקביל, גורמים מצריים מנסים להביא לקץ המשבר (חדשות)

(פלאש 90)

חטיפת הנערים גיל-עד שאער (16), נפתלי פרנקל (16) ואייל יפרח (19): הערב (ראשון) הותר לפרסום כי אחד מתלמידי הישיבה שנחטפו על ידי טרוריסטים, חייג למוקד 100 של המשטרה ביום חמישי בלילה, שניות לאחר שעלה על הרכב, ולחש: "נחטפנו". בשל האיחור בהעברת המידע מהמשטרה לצבא, החיפושים אחר הנערים נפתחו רק שעות ארוכות לאחר האירוע.

בתוך כך, צה"ל ממשיך במצוד אחר חוטפי שלושת תלמידי הישיבה - נפתלי פרנקל, גיל-עד שאער ואייל יפרח, ונערך לכתר את העיר חברון.

בתדרוך שנעשה בצהריים על ידי קצין בכיר בצה"ל נמסר כי "ההערכה במערכת הביטחון כי שלושת הנערים נותרו בגדה, אך במקביל נשקלו אפשרויות נוספות, שהוערכו ברמת סבירות נמוכה יותר". לדברי הקצין הבכיר: "לאירוע הזה יש פוטנציאל לייצר עוד הסלמה, אך משימתי היא שהמצב לא יסלים. נעשה מה שנדרש כדי שזה לא יחרוג".

על הפעולות של צה"ל והשב"כ אמר הקצין הבכיר: "פעולות מערכת הביטחון ממוקדות כנגד ארגון חמאס באזור יהודה במיוחד ובכל תחומי הגדה כנגד פעולות טרור. הוצבו חסימות בחברון וכן כותרו חלק מהאזורים בגזרת יהודה".

"אמנם יש בכך פגיעה מסוימת באוכלוסייה הפלסטינית", הוסיף קצין צה"ל, "אך היא תוצר אגבי לצורך המבצעי כדי למנוע מגורמי טרור לפעול בחופשיות".

גורם בכיר במטכ"ל אמר בשעות הצהריים כי זו נראית חטיפה ברובד הגבוה ביותר של המקצועיות. "נערכנו לאפשרות הזאת. אנחנו משתמשים בכל היחידות המיוחדות והאמצעים כדי לאתר אותם. תרגלנו מתווים של פיגועי חטיפה כאלה בחודשים האחרונים, כולל לפני חודש וחצי באריאל, ביחד עם המשטרה. הפקנו לקחים גם מאירוע רצח תומר חזן", הוא אומר.

בין השורות, הוא מותח ביקורת חריפה על המחדל המשטרתי, בהעברת המידע על החטיפה רק כעבור מספר שעות מרגע קבלת המידע הראשוני. "אנחנו בצה"ל ידענו בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי על הנערים הנעדרים, וברגע שאנחנו מקבלים נתון כזה אנחנו מתייחסים אליו בחומרה ופועלים מהר לשלול אפשרות של היעדרות תמימה", הוא אומר.

לדבריו, "מיד הבנו שזה רציני והפעלנו מהר את המערכות הרלוונטיות. מי שצריך לתחקר את מהלכיו - שיתחקר. צריך להבין שהם נעדרים באזור יהודה ושומרון, ולא לפעול לפי נוהל של המתנה למשך 12 שעות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר