לאחר חשיפת כיכר השבת: גם חיילי שח"ר ייהנו מהטבת הפטור ממע"מ

שבועות לאחר חשיפת "כיכר השבת" לפיה חיילי שח"ר לא ייהנו מפטור על מע"מ, שונה הסעיף וגם חיילים ששירתו 12 חודשים יכללו בה. היום אושרה ההצעה בוועדת שרים לחקיקה (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חיילי שח"ר (צילום ארכיון: משה בן נעים, למצולם אין קשר לכתבה)

אחרי מאבק - הצעת האוצר לא תפלה את המשרתים חרדים: שבועות של מאבק הגיעו אל היום (שני) אל סיומם כאשר ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק להענקת הטבת מע"מ 0% לזוגות צעירים בעת רכישת דירה ראשונה. העומדים בקריטריונים יוכלו להשתמש בהטבה זו רק החל מעוד חודשים וחצי - תחילת חודש ספטמבר.

אחרי משא ומתן קדחתני שהתנהל בין משרד האוצר והיועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין הוחלט כי גם זוגות צעירים שלא שירתו בצה"ל ייהנו מהטבת פטור ממע"מ לדירות במחיר של עד 950 אלף שקל. הרף המירבי שנקבע במקור היה לדירות שמחירן עד 600 אלף שקל.

ההצעה שאושרה היום כוללת שינויים רבים מההצעה המקורית אותה הניח שר האוצר: מחיר הדירה הנמכרת בתוספת מע"מ לא יעלה על הנמוך מבין 1,600,000 שקל אם הרוכש ביצע שירות צבאי או אזרחי-לאומי, או שהוא נכה, או על 950,000 ש"ח אם רוכש הדירה לא ביצע שירות, או על מחיר שיתקבל לאחר הכפלת שטח הדירה הנרכשת בערך מטר מרובע דירתי שיקבע השמאי הממשלתי הראשי לפי הנמוך.

על רקע חשיפת "כיכר השבת" כי חיילים חרדים לא ייהנו מההטבה במתכונתה המקורית, בהצעה שאושרה נכתב כי ההטבה תינתן לחיילים ששירתו 12 חודשים ומעלה, לאור זאת גם חיילי שח"ר (שילוב חרדים) ששירותם מסתיים אחר 16 חודשים, יוכלו ליהנות מהטבה זו.

נטע כ"ץ מנכ"ל "ארגון שח"ר", אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "חיילי שח"ר הם הזכאים הראשונים ליהנות מכל הטבה שתהיה. ההקרבה שנדרשת מחייל חרדי, גם אם למשך ששה עשר חודשים בלבד, שקולה לשירות ארוך ומלא של כל חייל אחר. אנו שמחים כי תיקנו את הטעות הזו שאיימה להפלות את החיילים החרדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר