האשמים בחטיפת הנערים: עימות בין הרב מרדכי בלוי לרב יובל שרלו • האזינו

מאמר המערכת ב"יתד נאמן", שהפנה אצבע מאשימה כלפי הממשלה והגזירות שהיא מטילה על עולם התורה, עורר עימות סוער בין הרב מרדכי בלוי לרב יובל שרלו • האזינו (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב מוטק'ה בלוי והרב יובל שרלו (צילומים: דובי קורן, פלאש 90)

מאמר המערכת ב"יתד נאמן", שעסק הבוקר (רביעי) באשמים בחטיפת תלמידי הישיבות, והפנה אצבע מאשימה כלפי הממשלה והגזירות שהיא מטילה על עולם התורה, עורר פולמוס נרחב ועימות סוער בתוכנית הבוקר של מרדכי לביא "שמונה עד עשר" ברדיו "קול ברמה".

אבל אשמים אנחנו / יתד נאמן

המחנך הרב מרדכי בלוי אמר בשידור כי "זה רמב"ם מפורש שאומר שכל מי שאומר על צרה שבאה שזה דרך המקרה הרי הקב"ה הולך אף איתו בחמת קרי וצריך לפשפש במעשים על כל צרה מדוע באה ומה נועדה לעורר".

"השאלה מה היא הסיבה ואיפה צריך להתחזק", הוסיף הרב בלוי, "אז אנחנו שרואים שקורה מצב שניצבת ממשלת זדון וקורעת חלקים מהתורה אז את זה צריך לבדוק. לא כתוב 'להכות על חטא של חזה של מישהו אחר', צריך להרהר בקול על מה ה' עשה ככה לנו שנחטפו הנערים".

"אם יש מישהו שמרגיש שהאצבע מופנית כלפיו הרי שייתכן ויש צדק בדברים, אבל לא כתוב את זה במאמר במפורש", טען הרב בלוי.

מנגד, הרב יובל שרלו, מרבני הציונות הדתית אמר כי "בחלק מהדברים אני מסכים עמו ובחלק לא. אני מאמין שהקב"ה נמצא מאחורי כל המאורעות אבל אני לא מבין את החוצפה של אנשים לחשוב שהם יודעים את כל החשבונות שמיים, ואיך שהוא יוצא שתמיד הם צודקים, ומה שהם חשבו קודם נכון גם לאחר כך".

"עצם העוז רוח לבוא ולומר אני יודע לפרש מעשה עליון ולומר לשני אני יודע במה אתה לא בסדר ואני יודע למה חטפת זה גם מנוגד להלכה וגם ליחסים של בין אדם לחבירו ובנוסף זה מנוגד למערכת האמונית כי זהו תפקידו של הנביא אבל לא של כל אחד", טען שרלו.

הרב בלוי הגיב ואמר: "כבוד הרב מכער בפסוקים, 'אם בחוקתי תלכו' ומפרש רש"י 'שתהיו עמלים בתורה'. האם הרב מסכים שאלו שאינם שומרי תורה ומצוות מכניסים אותנו לסכנה?".

הרב שרלו: "אני מכיר גם דברים אחרים אבל ברור שאי שמירת תורה מסכנת אותנו".

לביא פנה אל הרב בלוי ושאל: האם אתה מכיר בעובדה שאם יש מלחמות עולם בציבור הליטאי מלחמות שהגיעו לשפל חסר תקדים זה גם משהו שמסכן אותנו?

הרב בלוי: "אין שום מלחמות עולם, תפסיק לקרוא קווי נייעס. הדברים נעשים רק ע"י הוראת גדולי ישראל. תפסיקו לחפש אשמים במקום שזה לא נמצא".

הרב שרלו: "השם ירחם. לגופם של דברים מדובר בכפירה בתורת ישראל לקחת יומרה להבין מה הסיבה לאסונות וזה בניגוד לדברי הנביאים. יש עוד נושאים כמו פגיעה בצדק חברתי ונושאים נוספים כל אחד צריך לשאול את עצמו מה הוא צריך לתקן, במקום לכתוב כזאת כותרת מכוערת המנוגדת להלכה ולאמונה".

"מה שנכתב ביתד נאמן זו אחת הבושות הקשות", טען שרלו, "גם אצלנו עושים בדיקה פנימית כמו שכל אדם מאמין עושה כשבאים עליו ייסורים".

הרב בלוי: "נא לקרוא את כל הטקסט ולא להוציא מה שנוח. אני מאמין שאם פוגעים בתורה אז יש אסונות. חד משמעית. האסונות לא באים בגלל פגיעה בצדק חברתי אלא בגלל עלבונה של תורה. אנחנו כנראה לא מאמינים באותה אמונה".

האזינו לעימות המלא באדיבות רדיו "קול ברמה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר