משרד החינוך הודיע: בגלל אפלית הספרדיות, הרישום לסמינר 'זלזניק' יבוטל

בצעד תקדימי ביטל משרד החינוך את הרישום לסמינר 'זלזניק' בעיר אלעד. ביטול הרישום מגיע לאחר שימוע שנעשה למנהלי הסמינר בה נתגלתה אפליה חמור נגד הספרדיות (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
סמינר 'זלזניק' באלעד (צילום: מדורת השבט אלעד)

פרשיית האפליה באלעד: משרד החינוך הודיע הבוקר למנהלי הסמינר 'זלזניק' באלעד כי הוחלט לבטל את הרישום לבית הספר 'זלזניק' באלעד וזה לאחר שימוע שנעשה למנהלת הסמינר בשבוע שעבר במשרד החינוך.

טרם הוחלט האם לנקוט בצעדים אישיים נגד המנהלת עצמה. אך הרישום החדש יעשה בליווי צמוד של מפקח מטעם משרד החינוך.

כזכור, לפני כחודש התעוררה סערה סביב סוגיית האפליה בסמינר זלזניק באלעד כאשר הסמינר שהוקם עבור הבנות הספרדיות החליט להפוך אותו לאשכנזי וברישום האחרון, מתוך 119 בנות שנרשמו, 30 בנות קבלו תשובה חיובית מתוכן רק חמש בנות ממוצא ספרדי, כל שאר הבנות לא התקבלו כאשר במקרה מרבית הבנות ספרדיות.

• קראו עוד: פרסום ראשון: משרד החינוך שוקל לבטל את הרישום בסמינר באלעד

לפני כשבועיים דווח לראשנה ב"כיכר השבת" כי במשרד החינוך הוחלט להזמין את מנהלת הסמינר לשימוע במשרד, בזמן מנהל המחוז מאיר שמעוני הודיע למנהלת כי בכוונתו לבטל את הרישום שנעשה.

במכתב ששלח שמעוני לזלזניק ונחשף ב"כיכר השבת" נכתב: "הליכי הרישום נועדו לקדם הליך שקוף ואחיד, שנועד לקדם את השוויון בקבלה למוסד החינוך. מהתלונות שהגיעו לידינו עולה, לכאורה, כי עקרון השוויון נפגע. מהתלונות עולה כי בבית הספר התנהלו שני מועדי רישום שונים ונפרדים, האחד - פורסם באופן פורמלי, והשני - לא פורסם באופן פורמלי, ולא התקיים במשרדי מוסד החינוך. במסגרת זו קוימו, גם שני מבחנים שונים, לכאורה, על כל המשתמע מכך"

בסיום המכתב כתב שמעוני: "אנו שוקלים, כאמור, לבטל את הליכי הרישום הפגומים, ולהורות על קיום הליכי רישום מחדש, לרבות קיום מבחן אחיד לכלל הבנות הנרשמות, במועד אחד, כמקובל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר