נחום ברנע: יעקב גוטרמן מסייע לשב"חים

פרשן "ידיעות" חושף את 'מעבר גוטרמן': "מאות פלסטינים, שב"חים ולא שב"חים עוברים בו... גוטרמן רוצה את הפועלים אצלו בשש בבוקר. הוא סידר להם מעבר משלו" (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ברנע וגוטרמן (צילומים: פלאש 90 וויקטור מזוז)

על רקע חטיפתם של שלושת תלמיד הישיבה אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל, הפרשן הבכיר של "ידיעות אחרונות", נחום ברנע, מאשים הבוקר (שישי) את ראש עיריית מודיעין-עילית, יעקב גוטרמן בהיתר שבשתיקה לשב"חים ושאינם, לעבור את הגדר לכיוון עירו, על מנת לעבוד בה.

ברנע פותח את פסקת "כתב האישום" בכך שראש הממשלה רואה את הנשיא הפלסטיני כמי שאחראי להגעת הפלסטינים לשטחי ישראל, בעוד שישנה פרצה ידועה לכל בסמוך למודיעין ואיש לא מונע זאת. "אחריות היא עניין נזיל. נתניהו שהוא רואה באבו מאזן אחראי לכל מי ומה שיוצא מהשטח בשליטת הרשות. שלשום נכנסתי לשטח הגדה דרך כביש 446, הכביש שמוביל ממודיעין לרמאללה. סמוך להתנחלות נילי יש מעבר בגדר. לא פרצה בת יום, אלא פרצה קבועה, ידועה לכל".

ברנע מספר כי "בסביבות חמש אחרי הצהריים, בתום יום העבודה, עברו בה מאות פלסטינים, שב"חים ולא שב"חים. "כן", אמר לי קצין בצה"ל, "זה מעבר גוטרמן". לדבריו, "ראש עיריית מודיעין עילית, יעקב גוטרמן, רוצה את הפועלים אצלו בשש בבוקר, לא בשמונה. הוא סידר להם מעבר משלו".

זה שנים שתושבי העיר החרדית מודיעין-עילית זועמים על התופעה הקיימת. מאז שנת 2011 כאשר התושבים יצאו במאבק כנגד התופעה כמעט שדבר לא נעשה. השב"חים הנוסעים רק מתרבים.

בעבר ניסו התושבים להיאבק בתופעה באמצעות תלונה למשטרה, וזו אכן טיפלה בכך והביאה למיגורה. אולם למרות זאת התופעה עודנה קיימת. התושבים חוששים כי השב"חים יזיקו להם.

את תגובתו של ראש-העיר יעקב גוטרמן לדברים לא ניתן היה להשיג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר