שמעון שיפר בעד אורי לופוליאנסקי: גזר הדין - חוסר שכל ישר ועיוורון מוחלט

שמעון שיפר, הפרשן המדיני של "ידיעות אחרונות", במאמר חריף נגד גזר הדין שהושת על אורי לופוליאנסקי, בו הוא טוען כי גזר הדין לוקח בחוסר שכל ישר ובעיוורון מוחלט (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אורי לופוליאנסקי (צילום: פלאש 90)

גזר הדין האכזרי שהושת על אורי לופוליאנסקי, ראש עיריית ירושלים לשעבר, בפרשת הולילנד - שש שנות מאסר בפועל, למרות היותו איש חסד ולמרות מצבו הרפואי הקשה, גורר מאמרי ביקורת נוקבים בקרב פרשנים בכירים.

שמעון שיפר, הפרשן המדיני של "ידיעות אחרונות", מפרסם הבוקר (ראשון) טור ביקורת חריף נגד גזר הדין.

"כל אחד מאיתנו, ואני מדגיש, כל אחד, חווה את הרגע הזה, או שיחווה את הרגע, שכולו תחושה של מצוקה, בשעה שהאדם הכי קרוב לנו הופך לנגד עינינו מישות עצמאית לישות שתלויה בנו", כותב שיפר בפתח המאמר.

שיפר ממשיך וכותב: "ברגע הזה, שבו אנו מרגישים חסרי אונים, זקוקים לעזרה, עולה צמד המילים "יד שרה" - ארגון שילווה אותנו מעכשיו ויספק לכולנו, עשירים ועניים, את המכשירים שיעזרו לקרובים שלנו להמשיך בחייהם במידה מסוימת של עצמאות, ללא תחושה של תלות".

"והכל בלי תשלום", הוא ממשיך, "מעשה של חסד בלי גבולות, שמאחוריו עומד אדם אחד שבסוף השבוע נשלח על ידי השופט דוד רוזן לשש שנים בבית הסוהר - אורי לופוליאנסקי".

"אם יש מקרה אחד שיערער את אמון הציבור במערכת המשפט, בשיקול הדעת של היושבים בדין, זה המקרה", טוען שיפר, "גזר דין שדורש מאיתנו למחות נגד השופט, ולא משום שרוזן לא פתח את ליבו ולא שמע את זעקות השבר של הציבור הגדול, הנעלם, שליווה בחרדה את לופוליאנסקי בכל שלבי המשפט - אלא משום שחסר לו דבר אחד בסיסי למי שיושב על כס השיפוט - שכל ישר. לא לב חסר לו, אלא הבנה איפה אנו חיים, מאיפה אנו באים ולאן אנו הולכים כחברה".

שיפר ממשיך ותוקף את החלטת רוזן: "ההנמקה של השופט רוזן היא שהוא שולח את לופוליאנסקי לשש שנים בכלא, למרות שלא נטל אגורה לכיסו, משום שהכספים ש"נתרמו" על ידי שמואל דכנר המנוח ל"יד שרה" נועדו להעצמת מעמדו של ראש עיריית ירושלים לשעבר בקהילתו. זה נימוק מקומם. לא כבוד ביקש לעצמו לופוליאנסקי, אלא רצון עד אין קץ לסייע לזולת – יהודים וערבים, זקנים וצעירים".

"מיותר לומר שכאשר מדובר בנטילת שוחד, המעוור גם עיני צדיקים, חובה להילחם בתופעה. זה לא המקרה של לופוליאנסקי. אין שום הוכחה שהוא סייע במשהו ליזמים של פרויקט הולילנד", טוען שיפר.

"מה שבטוח הוא שהשופט נהג בעיוורון מוחלט", הולם שיפר ברוזן, "וככל הנראה התבשם מאלפי המילים שכבר הריצו אותו לכהונה בבית משפט העליון. אם הייתי במקומו, וזו עצת חינם, לא הייתי בונה על דברי החנופה שנכתבו עליו .כמו שאמר שמעון פרס בעניין אחר: בושם מוטב להריח ולא לבלוע".

"ולא אמרתי דבר על מצב בריאותו של לופוליאנסקי החולה בסרטן, שהשופט וידא ששירות בתי הסוהר יוכל לטפל במחלתו. איזו הנמקה עלובה", מוסיף שיפר.

שיפר מסיים את מאמרו וכותב: "השופט רוזן אימץ את הסדר הטיעון עם שולה זקן, שלפי דעתו הייתה אמורה לשבת שנים ארוכות בכלא ותשתחרר אחרי שבעה חודשים. ואילו לופוליאנסקי ייצא לחופשי רק אם בית המשפט העליון יהפוך את החלטת שופט המחוזי. ולכך אתם קוראים צדק?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר