יואב יצחק: "גזר הדין של לופוליאנסקי לא צודק"

העיתונאי יואב יצחק, שחשף את פרשת הולילנד בגלגולה הנוכחי, תוקף את גזר הדין ואומר: "אם התוצאה של גזר הדין - שאולמרט שווה ללופוליאנסקי, בעיני זהו גזר דין לא צודק" (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
העיתונאי יואב יצחק (צילום: פלאש 90)

ימים אחדים אחרי ששופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, גזר את דינו של ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי, ושלח אותו לשש שנות מאסר בפועל וקנס כספי של חצי מיליון שקלים, זאת לאחר שהואשם בלקיחת שוחד בפרשת הולילנד, חושף הפרשה תוקף את השופט ואומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "גזר הדין - לא צודק".

יואב יצחק, הוא עיתונאי ישראלי אנטי-ממסדי ובעליו של אתר האינטרנט News1. בשנת 1996 חשף עיתון "גלובס", כי איש העסקים הלל צ'רני, מבעלי הפרויקט, פעל יחד עם אנשים נוספים להקטין את הסכומים אותם נדרש לשלם עבור תשלום מס רכישה ומס שבח מקרקעין.

היועץ המשפטי לממשלה דאז, אליקים רובינשטיין, שלימים מונה לשופט בית המשפט העליון, הורה לפתוח בעקבות כך בחקירה פלילית נגד נציב מס הכנסה, דורון לוי וסגנו אודי בריזלי. האישום המרכזי נגדם היה כי סייעו לבעל פרויקט הולילנד. זמן מה לאחר מכן החקירה נסגרה.

ב-2008 העיתונאי החוקר חשף חשדות נוספים בפרשה, לפיהם מספר אישים בכירים בעבר ובהווה קיבלו שוחד בסכום של עשרות ומאות אלפי שקלים על מנת לקדם את הפרויקט. בין האישיים: ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי ונוספים שנגדם הוגשו כתבי אישום ולפני שבועות מספר השופט רוזן גזר את דינם לכלא.

היום (שני), ימים לאחר שהשופט רוזן גזר את דינו של האיש החרדי המרכזי בפרשה, אחרי אולמרט, ושלח אותו שנים ממושכות בכלא, למרות מצבו הבריאותי ולמרות שלא לקח שקל אחד לכיסו, העיתונאי שחשף את הפרשה, מותח ביקורת כנגדו ואומר: "אני חושב שגזר הדין הוא חמור, מנקודת רעותו של השופט זהו כורח בל יגונה משום שזה מה שהחוק מצווה עליו אבל בשורה התחתונה בעיני הוא נתן גזר דין לא צודק".

יצחק מסביר כי "הוא לא מאזן נכון בין המעשים של לופוליאנסקי לבין הכוונות שלו ובין השימושים שנעשו עם הכספים. אני מדבר בראש ובראשונה על השימושים שנעשו בכספים. אם התוצאה של גזר הדין שאולמרט שווה ללופוליאנסקי, בעיני זהו גזר דין לא צודק".

פרקליטיו של לופוליאנסקי הציגו בפני בית המשפט חוות דעת רפואית הקובעת כי שהייתו בכלא תסכן את חייו ועל-כך משיב יואב יצחק: "קול וחומר לגבי מצב בריאותו שמצב בריאותו מחייב לא לשלוח אותו לכלא. הרופאים שלו אומרים שאם הוא ייכנס לכלא אז חייו יהיו בסכנה, אני לא רופא. אם הם אומרים את זה אני מאמין שזהו המצב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר